Vyzkoušejte zdarma na 7 dní světově přední SEO nástroj SEMrush!
Moje recenze nástrojePřejít na nabídku

Co je Dashboard?

Rubrika: Webová analytika
Dashboard je souhrn informací a nástrojů, který umožňuje rychle a snadno zobrazit a sledovat důležité údaje a metriky. Obvykle se…...
Co je "Looker studio". V tomto článku se dozvíte co "Looker studio" je.

Vojtěch Bruk

Dashboard je souhrn informací a nástrojů, který umožňuje rychle a snadno zobrazit a sledovat důležité údaje a metriky. Obvykle se používají k monitorování a řízení různých aspektů podnikání nebo projektů, jako jsou například finanční výkazy, výkonnost a zákaznická spokojenost. Můžou značně usnadnit váš digitální život – namísto složitého proklikávání se napříč několika aplikacemi a webovými stránkami dostanete na stříbrném podnose všechny informace již shrnuté do přehledné a uživatelsky přívětivé formy.

Dashboard je cestou k lepší organizaci

Pokud správně používáte správný nástroj, můžete mít všechny důležité informace pohromadě a neustále na očích, což je obzvláště důležité v dynamickém online prostředí. Dashboard vám může pomoci nejen sledovat výsledky, ale i plánovat do budoucnosti. Pokud máte jasno v tom, jak se vyvíjejí výkony vašeho webu nebo jiných aktivit, můžete včas reagovat a přizpůsobit svou strategii.

Chcete zjistit, jestli vás návštěvníci najdou přes vyhledávače? Chcete sledovat odkud vaši návštěvníci přichází ? Potřebujete měřit konverze na vašem webu? S dashboardem to všechno zvládnete snadno a rychle.

Zajímá vás online marketing? Podívejte se na nejlepší zdroje, které sleduji.
Jde o tabulku více než 30+ zdrojů, kterou pravidelně aktualizuji.
Databaze marketingovych tipu

Součástí mnoha digitálních nástrojů

V digitálním světě se stal již běžnou součástí mnoha nástrojů a platforem. Třeba Google Analytics, Surfer SEO, WordPress nebo třeba různé CRM systémy, všechny tyto platformy nabízejí nějakou formu dashboardu pro uživatele.

Ať už tvoříte web, spravujete e-shop, nebo třeba provozujte blog (jak na to si můžete přečíst zde), rozhodně byste měli zvážit, zda do svého toolkitu přidat i pár dashboardů.

Jaké jsou typy dashboardů?

Dashboardy lze rozdělit do několika typů podle toho, k čemu slouží. Jedním z nejběžnějších typů jsou operativní dashoardy. Ty slouží k monitorování aktuálních operací – například můžete sledovat, jak na vašem webu probíhá návštěvnost v reálném čase, sledovat aktuální výkon serveru a podobně.

Strategické dashoardy jsou zase ideální pro dlouhodobější sledování výsledků. Například pokud potřebujete zjistit jak se vám daří naplňovat obchodní cíle nebo jak se vyvíjí SEO vašeho webu. Pokud by vás více zajímala problematika SEO, doporučuju přečtení článku na mém blogu, konkrétně se můžete podívat na článek o SEO optimalizaci.

A nakonec jsou zde analytické dasboardy, které jsou určené pro hloubkovou analýzu dat. Ty využívají různé analytické metody a techniky, aby vám poskytly co nejvíce informací o vašich datech.

Závěr

Bez ohledu na to, zda jste sólopodnikatel, web developer nebo freelancer, dashboard se může stát vaším neocenitelným pomocníkem. Díky němu můžete svou práci udělat efektivněji, rychleji a s lepšími výsledky. Je to nástroj, který si zamiluje každý, kdo chce získat lepší přehled o svých datech a informacích. A zároveň ušetřit spoustu času a energie.

Tak co, připojíte se k armádě nadšenců do dashboardů?

Vojtech Bruk
O autorovi

Vojtěch Bruk

Baví mě prozkoumávat věci do hloubky. Proto píši tento blog. A taky se snažím svým klientům vydělávat co nejvíc peněz), to je druhý důvod.

Příbuzné pojmy

Příbuzné články

Google Tag Manager – vše co potřebujete vědět (2024)

Pamatujete si dobu, kdy jste museli pro každý analytický nástroj přidávat nový kód do webu? Já ano a nebyla to žádná procházka růžovou zahradou. Google Tag Manager je jako Hermionin kouzelný měšec, dáte do něj vše co potřebujete (tedy alespoň co se měřících kódů týká...). Co je Google Tag Manager? Google Tag Manager (GTM) je…

10/11/2024
Vojtěch Bruk