Vyzkoušejte zdarma na 7 dní světově přední SEO nástroj SEMrush!
Moje recenze nástrojePřejít na nabídku

Co je Google Data Studio?

Rubrika: Webová analytika
Vytvářejte vizuálně poutavé reporty s Google Data Studio. Přečtěte si náš průvodce a objevte sílu přehledné prezentace datových informací!...
Co je "Google Data Studio". V tomto článku se dozvíte co "Google Data Studio" je.

Vojtěch Bruk

Co je Google Data Studio?

Google Data Studio je nástroj pro vizualizaci dat, který umožňuje vytvářet interaktivní a vizuálně poutavé reporty. Tento nástroj je součástí balíčku Google Marketing Platform a je k dispozici zdarma. Google Data Studio přebírá data z různých zdrojů, jako jsou Google Analytics, Google Ads, Google Sheets a další, a převádí je do snadno pochopitelných grafů a tabulek.

Proč byste měli používat Google Data Studio? Umožňuje vám snadno sdílet své reporty s ostatními, ať už se jedná o kolegy, klienty nebo širší veřejnost. Můžete také vytvářet vlastní šablony reportů, které můžete používat znovu a znovu. A co je nejlepší? Nemusíte být datový analytik, abyste mohli Google Data Studio používat. Je to nástroj, který je přístupný každému, kdo chce lépe porozumět svým datům.

Jak vytvořit report v Google Data Studio?

Vytvoření reportu v Google Data Studio je jednoduché. Začnete tím, že si vytvoříte nový report a vyberete zdroje dat, které chcete vizualizovat. Můžete přidat data z jednoho nebo více zdrojů, v závislosti na tom, co chcete s reportem dosáhnout.

Poté můžete přidat různé typy grafů a tabulek do svého reportu. Můžete například přidat sloupcový graf, který ukazuje návštěvnost vašeho webu v průběhu času, nebo tabulku, která ukazuje, které stránky na vašem webu jsou nejpopulárnější. Můžete také přidat filtry a segmenty, abyste mohli svá data dále analyzovat.

Tipy pro práci s Google Data Studio

Google Data Studio je velmi flexibilní nástroj, ale může být trochu ohromující pro nováčky. Zde jsou některé tipy, které vám pomohou začít:

1. Začněte s jednoduchým reportem. Nemusíte hned vytvářet složité reporty s mnoha různými typy grafů a tabulek. Začněte s něčím jednoduchým, jako je například report o návštěvnosti vašeho webu, a postupně přidávejte další prvky.

2. Využijte šablony. Google Data Studio nabízí řadu předdefinovaných šablon, které můžete použít jako výchozí bod pro své reporty. Tyto šablony vám mohou ušetřit spoustu času a také vám mohou poskytnout inspiraci pro vlastní reporty.

3. Experimentujte. Nebojte se experimentovat s různými typy grafů a tabulek. Google Data Studio je nástroj, který vám umožňuje vizualizovat svá data tak, jak chcete, takže neváhejte a zkuste něco nového.

Chcete se dozvědět více o Google Data Studio a dalších nástrojích pro vizualizaci dat? Podívejte se na náš článek o nejlepších SEO nástrojích nebo naše návody, jak zjistit návštěvnost stránek.

Vojtech Bruk
O autorovi

Vojtěch Bruk

Baví mě prozkoumávat věci do hloubky. Proto píši tento blog. A taky se snažím svým klientům vydělávat co nejvíc peněz), to je druhý důvod.

Příbuzné pojmy

Příbuzné články

Google Tag Manager – vše co potřebujete vědět (2024)

Pamatujete si dobu, kdy jste museli pro každý analytický nástroj přidávat nový kód do webu? Já ano a nebyla to žádná procházka růžovou zahradou. Google Tag Manager je jako Hermionin kouzelný měšec, dáte do něj vše co potřebujete (tedy alespoň co se měřících kódů týká...). Co je Google Tag Manager? Google Tag Manager (GTM) je…

10/11/2024
Vojtěch Bruk