Podívejte se novou případovku z dokončeného webu Barbara Conana!
Přejít

7 věcí, které si odnáším ze školení linkbuildingu od Zdeňka Dvořáka

Vojtech Bruk
Vojtěch Bruk
Tvůrce profitabilních WordPress webů

Nedávno jsem absolvolal školení od Zdeňka Dvořáka na link building. V tomto článku se s vámi podělím o 7 nejdůležitějších koncepčních tipů, které si ze školení odnáším. Článek zakončím „jednoduchou“ výzvou, díky které se školení bohatě vyplatí nejen zážitkem, ale i na $$$. Pojďme na to. 1. Odkazová aktiva jsou…...

Zdeněk Dvořák školení

Nedávno jsem absolvolal školení od Zdeňka Dvořáka na link building. V tomto článku se s vámi podělím o 7 nejdůležitějších koncepčních tipů, které si ze školení odnáším.

Článek zakončím „jednoduchou“ výzvou, díky které se školení bohatě vyplatí nejen zážitkem, ale i na $$$.

Pojďme na to.

1. Odkazová aktiva jsou základem všeho

Dříve jsem o odkazových aktivech přemýšlel výlučně jako o místu na webu/ v rámci článků.

Nicméně, jak Zdeněk správně ukázal, odkazová aktiva mohou být prakticky cokoliv:

  • newsletter,
  • podcast,
  • server na Discordu,
  • přednáška na konferenci,
  • stánek na veletrhu…

Vtip je prostě v tom, že nemusíme měnit odkaz za odkaz, ale můžeme měnit odkaz za jakoukoliv hodnotnou protislužbu… Díky tomu se exponenciálně zvyšuje množství možností, jak odkazy získávat a s čím vším lze při vyjednávacích tancích operovat.

Zní to primitivně, nicméně do teď mě to nikdy nenapadlo.

2. Dávat si pozor na odkazové vzory

Aktivita link buildingu je bohužel už z definice proti Google Search Essentials (dříve guidelines). Proto je důležité věnovat se jí s tímto vědomím a být obezřetný v tom, co člověk dělá.

Goole historicky tvrdě zasahuje proti PBNs (Private blog networks) a snaží se také nemilosrdně postihovat každého, kdo se zdá s odkazy manipulovat.

Na druhou stranu, vyhnout se odkazovým vzorům je těžké, byť se to tak nemusí zdát. Hlavní výzvou je nebýt příliš chamtivý a nemít pocit, že když něco napadlo nás, tak to nenapadlo spoustu dalších lidí a algoritmů… včetně těch, kteří odkazové vzory odhalují…

Díky AI je Google v rozpozávání vzorů čím dal lepší (a bude), což ukázal třeba prosincový link spam update. Je proto důležité tuto problematiku nepodceňovat a myslet na ni od začátku link buildingových aktivit až do jejich konce. V tomto světle je tedy slovy Zdeňka tedy neprůstřelný cíl: „mít co nejvíce odkazů, které vzniknou s minimem našeho přičinění“.

3. Zaměřit se na interní prolinkování

V rámci odkazů bychom neměli přemýšlet jen nad externími odkazy, ale také nad odkazy interními (z ostatních míst webu).

Říká to Zdeněk, říkal to Filip Podstavecc v rámci WordCampu a na tuto radu narážím nezřídka i v rozhovorech se zahraničními profíky.

Osobně jsem zatím přidal na svůj blog rubriky, pokračuji v budování content hubů a snažím se rozširovat tématickou mapu v souladu s principy sémantického SEO. Nicméně jsem skoro přesvědčen, že interní prolinkování je jednou z největších slabin mého webu, na kterou se v roce 2023 a 2024 rozhodně zaměřím.

4. Newsjacking

Když víme, kudy povede nová dálnice, dává smysl koupit si tam zahrádku…

Tento princip zmiňoval v rámci své přednášky i Zdeněk Nešpor. Snažit se obsadit území, kde (zatím) nikdo není, je z principu mnohem jednodušší a výhodnější, než se snažit v krysím závodě doběhnout konkurenci, která má již náskok.

Osobně tuto taktiku aplikuji především na témata, který mě baví a která mě budou bavit i v budoucnu. Jmenovitě třeba: Bricks Builder, Notion, Chat GPT a podobně.

Zatím tato strategie nese ovoce a pokud bude zájem, rád sepíši i nějakou případovku s konkrétními čísly/ukázkami.

5. Propojit kreativně vlastní weby

I když mám řadu webů, vždy jsem je propojoval spíše **„aby se neřeklo“ (**například v patičkách, v sekcích spřátelené weby apod.), namísto toho, abych je propojoval nějak kreativně a smysluplně.

Namátkou se dá třeba:

  • Mít v rámci článků přímo boxy s odkazy na druhé stránky,
  • Prolinkovat weby vzájemně tak, jak interně linkujeme, každý web zvlášť,
  • využít i sociálních sítí projektů, newsletterů a podobně…

Toto bude určitě další z věcí, na kterou se na základě školení zaměřím.

6. Všude mít stránku Kontaktu

Pokud nemáte na webu stránku Kontaktu, Google může váš web snadno považovat za nedůvěryhodný a přiřadit mu nižší hodnocení.

Je to jednoduchá věc, nicméně jsem o ni neměl tušení a když si šáhnu do svědomí (a databáze mých vlastních webů) rozhodně se takových případů najde řada.

Náprava je naštěstí jednoduchá. Takže Zdeňku díky, přesně tyto tipy na nízkovisící ovoce jsou to, co mám na školeních obecně tak rád).

P.S. Tuto položku bych ještě rozšířil o přidání stránky O autorovi. Kromě autority v rámci tématu (topical authority) totiž Google používá i koncept autority autora (pro zájemce video zde) a pokud na webu má autor vlastní stránku (kam se dá z jeho jednotlivých článků prokliknout), můžete jít Googlu naproti a z jeho záměru těžit.

7. Naučit se pořádně vyždímat nástroje

Ačkoliv Collabim dlouhodobě používám, Zdeněk mě přesvědčil, že ani zdaleka ne tolik, jak bych mohl. To však díky jeho video-návodům (dostupným i po školení) zvládnu určitě napravit.

Zdeněk doporučil pro profíky i předplatné Ahrefsu, který je drahý (asi 50 tisíc ročně), nicméně má funkce, které mají potenciál tuto částku rozhodně několikanásobně vydělat.

Zatím používám rád Ahrefs nástroje zdarma (včetně skvělého Ahrefs webmaster Tools rovněž zdarma) a spoustu jiných placených nástrojů. 50 tisíc mi zatím přijde na mé účely příliš, nicméně uvidíme, může se to změnit kdykoliv).

Vyplatilo se školení? aneb celkové shrnutí

Ano, vyplatilo. Toliko ke shrnutí.

U každého školení si však vždy rád vymyslím nějakou akční výzvu, abych se ujistil, že nabité informace nějak převedu i do praxe a **nezůstanu u *rozplívání se nad tím, jak jsou praktické (ne že by se mi to někdy stalo… ????, ale ano, skoro vždycky ????).

U tohoto školení je výzva jednoduchá: získat pro své weby 100 zpětných odkazů.

Vím jak na to, a vzhledem k ceně školení (6000 Kč) to bude jeden odkaz za 60 Kč (a můj čas), not bad.

Průběh výzvy můžete sledovat průběžně v tomto článku.

Získáno odkazů: 4/100

???? Díky, že jste dočetli až sem a dejte mi vědět v komentářích, jak přistupujete k link buildingu vy, případně jaký vzdělávací materiál zaujal v poslední době vás?

Často kladené otázky:

Kolik školení stojí?

Školení stálo necelých 5000 Kč bez DPH (leden 2023).

Kdy bude další vydání?

Zatím je naplánováno na září 2023.

Co účastníci školení dostanou?

Účastnici školení dostanou slidy prezentace a přístup do Notion databáze s tipy na Link building + pozvánku do soukromé FB skupiny.

Probíhá školení i offline?

Neprobíhá. Školení je momentálně (2023) pořádáno výlučně v online prostoru.

Vojtech Bruk
O autorovi

Vojtěh Bruk

Baví mě prozkoumávat věci do hloubky. Proto píši tento blog. A taky se snažím svým klientům vydělávat co nejvíc peněz), to je druhý důvod.

Odběr novinek

Nechte si zasílat nejlepší a nejnovější články z blogu.

Newsletter simple
Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů
Kurz zvýšení návštěvnosti banner

Komentáře

Zanechte první komentář

Podobné články

4 tipy, jak tvořit obsah užitečnější než lžíce na boty podle Vojty Horáka

Jelikož nás Vojta Horák miluje a nemá na práci nic lepšího než prosedět pondělí v autě na D1, mohla úderem 18:00 ztichnout brněnská kavárna Trojka a Vojta se chopit slova. Tématem byl užitečný obsah neboli Helpful content a Information gain. Kdo se přednášky účastnil, ví, že sama bezesporu užitečným obsahem byla. Kdo se jí neúčastnil,…

Vojtěch Bruk

Seo BootCamp 2023 – 15 praktických checklistů

SEO BootCamp je akce od SEO specialistů pro SEO specialisty. Šlo o první odbornou vícedenní akci, na které jsem v životě byl a zároveň mohu s klidem konstatovat, že z toho, co jsem zažil, šlo o akci absolutně nejlepší. Skvělá atmosféra, skvělí lidé, skvělé místo... A hlavně spoustu velice praktických tipů z přednášek českých SEO…

Vojtěch Bruk