Podívejte se novou případovku z dokončeného webu Barbara Conana!
Přejít

5 SEO rad, za které si Zdeňek Nešpor mohl říci 38 000 Kč, ale neudělal to

Vojtech Bruk
Vojtěch Bruk
Tvůrce profitabilních WordPress webů

Zdeněk Nešpor včera přednášel na téma: Prioritizace v SEO a bylo to něco. Níže se podělím o 5 nejužitečnějších vhledů, které si z jeho přednášky odnáším....

SEO Zdeněk Nešpor

Zdeněk Nešpor včera přednášel na téma: Prioritizace v SEO a bylo to něco.

Níže se podělím o 5 nejužitečnějších vhledů, které si z jeho přednášky odnáším.

UX > SEO

Stejně jako musíte mít zboží na skladě, než otevřete novou prodejnu, musíte mít zvládnuté UX webu, než na něj začnete nahánět návštěvnost pomocí SEO.

Nejde o raketovou vědu. V podstatě stačí aby byl web:

  • srozumitelný,
  • důvěryhodný,
  • přesvědčivý,
  • použitelný.

Zkrátka aby konvertoval. S tím souvisí i to, že konverze byste měli sledovat. Návod na to jak to jednoduše udělat v GA4 jsem sepsal zde.

Souhrnem: Než se pustíte do předplácení Collabimu, tak se spíše podívejte po copywriterovi a zaměřte se na to, abyste měli důvěryhodné reference.

Vidět naživo jak váš web zákazníci používají může být také zkušenost k nezaplacení.

Přihlaste se k emailové sérii: Akcelerátor návštěvnosti a přivěďte měsíčně 1000 nových návštěvníků na váš web! (zdarma)
V sérii najdete řadu praktických informací, které jsem is vyzkoušel při práci na tomto webu. Více o sérii ZDE.
Nakopnete sve podnikani
Traffic

Strategická partnerství jsou zlatým grálem SEO i businessu

Ať už děláte cokoliv, existuje dobrá šance, že někdo dělá komplementární věc a ze vzájemné spolupráce mohou obě strany těžit.

Zdeněk uvedl příklad:

Čistírna koberců X prodejna koberců, přičemž čistírna může prodejně posílat zákazníky s nevyčistitelnými koberci a naopak prodejna může čistírnu doporučovat jako ideální místo pro údržbu.

Osobně bych se pak vůbec nebál pokoušet se i o postavení celých ekosystémů. Kdy může třeba fyzioterapeut/ka navázat spolupráci s: blízkými sportovištěmi, lektory plavání, psychoterapeuty, výživovými poradci, prodejci ergonomických židlí a mnoho dalších.

Stále by mělo platit, že nedoporučíte nic, čemu nevěříte. I tak jsou ale možnosti pro spolupráce v podstatě neomezené.

Jen je navázat…

Myslete dopředu

„Bruslím tam, kde puk bude, nikoliv, kde je.“

– Wayne Gretzky (a vlastně i Zdeněk Nešpor)

Neustále se snažit dohnat ostatní je závod, který je velmi těžké vyhrát. A v první řadě možná i trochu nesmyslné běžet.

Mnohem zajímavější může být snažit se nacítit Zeitgeist a začít psát a publikovat o tématech, kde pozornost lidí teprve bude.

Alza.cz a.s. to dělá třeba tak, že má založené stránky a články o nových iPhonech dávno předtím, než se vůbec oznámí, že nové iPhony vyjdou.

Díky tomu má zabetonovanou pozici a konkurence už ji pak dohání jen s velkými obtížemi.

Dělejte to stejně.

Sledování jednotlivých pozic je fetiš, nikoliv SEO

Co dodat. Začínat ráno tím, že se podíváte, jak se vám změnily jednotlivé pozice je:

  • zábavné,
  • napínavé,
  • jednoduché.

Nicméně i zbytečné (ne že bych to nedělal ????).

Nad algoritmy Googlu nemáme žádnou kontrolu a zabývat se (obzvláště) denní změnou pozic je trochu jako odvozovat svou náladu od počasí za oknem.

Mnohem lépe tedy uděláme, když si nastavíme dlouhodobou strategii, té se budeme držet a měření pozic jen sem tam využijeme jako validaci toho, že jsme na dobré cestě.

V jednoduchosti je síla

„Dokonalosti není dosaženo tehdy, když už není co přidat, ale tehdy, když už nemůžete nic odebrat.“

– Antoine de Saint-Exupéry (a vlastně i Zdeněk Nešpor)

  • 3 úkoly > 300 dílčích úkolů, každý s jinou prioritou a barevným štítkem
  • 5 tématických celků > milionové klíčovky
  • Google tabulka > ekosystém v ClickUpu

V jednoduchosti je síla. Navíc jsme v dnešní době natolik zahlceni vším, že bych klidně řekl, že v jednoduchosti je nutnost.

Čím je něco složitější, tím více se pravděpodobnost toho, že se to stane blíží 0.

Zjednodušujme, po vzoru stoiků, na neredukovatelnou jednoduchost.

Nemá to žádnou nevýhodu.


Ještě jednou moc díky Zdeňkovi za přednášku a spolku SEO jako Brno (Ivovi, Tereze, Martinovi, Miloslavovi a Kubovi) za uspořádání.

Disclaimer: Vše zajímavé a užitečné, co jste se v článku dozvěděli je zásluhou Zdeněk Nešpor (který i zrovna nabírá klienty ????), vše co vám přijde jako špatný humor, nepravda nebo SEO nesmysl je čistě zásluhou mé interpretace.

Vojtech Bruk
O autorovi

Vojtěh Bruk

Baví mě prozkoumávat věci do hloubky. Proto píši tento blog. A taky se snažím svým klientům vydělávat co nejvíc peněz), to je druhý důvod.

Odběr novinek

Nechte si zasílat nejlepší a nejnovější články z blogu.

Newsletter simple
Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů
Kurz zvýšení návštěvnosti banner

Komentáře

Zanechte první komentář

Podobné články

4 tipy, jak tvořit obsah užitečnější než lžíce na boty podle Vojty Horáka

Jelikož nás Vojta Horák miluje a nemá na práci nic lepšího než prosedět pondělí v autě na D1, mohla úderem 18:00 ztichnout brněnská kavárna Trojka a Vojta se chopit slova. Tématem byl užitečný obsah neboli Helpful content a Information gain. Kdo se přednášky účastnil, ví, že sama bezesporu užitečným obsahem byla. Kdo se jí neúčastnil,…

Vojtěch Bruk

Seo BootCamp 2023 – 15 praktických checklistů

SEO BootCamp je akce od SEO specialistů pro SEO specialisty. Šlo o první odbornou vícedenní akci, na které jsem v životě byl a zároveň mohu s klidem konstatovat, že z toho, co jsem zažil, šlo o akci absolutně nejlepší. Skvělá atmosféra, skvělí lidé, skvělé místo... A hlavně spoustu velice praktických tipů z přednášek českých SEO…

Vojtěch Bruk