Co dělá copywriter a potřebujete jej?

Vojtěch Bruk

Je copywriter při tvorbě webu nutností, nebo se bez něj obejdete? A jak s ním nešlápnout vedle?

copywriter

Copywriter je člověk, který píše texty. Potřebujete jej? Nepotřebujete.

Potřebujete ale dobré texty.

Nutně.

Dobré texty:

  • jsou důvěryhodné,
  • přesvědčivé,
  • vytváří zamýšlený dojem.

Bez dobrých textů se váš web neobejde. Nebo je to minimálně stejné, jako byste jej střelili do kolene a chtěli, ať zaběhne půlmaraton.

Bude to mít těžké.

Takže copywritera nepotřebujete, ale pokud si dobré texty nechcete vytvořit sami, tak se bez ní/něj neobejdete.

Jak vybrat copywritera?

Vybrat copywritera není snadné. Tři tipy níže vám snad pomohou minimálně k minimalizaci šance, že se spálíte.

  1. Chtějte vidět reference – nemyslím teď ani tak líbivé odstavce, co mají lidé vystavené na webu (btw moje najdete na homepage). Myslím práci, kterou udělali. Podívejte se na jejich reálné texty. Ty toho řeknou nejvíce.
  2. Chtějte řemeslníka, nikoliv umělce – řada copywriterů je i v dnešní době umělci a **takové nechcete. Za žádnou cenu. Chcete řemeslníky. Jaký je rozdíl mezi řemeslníkem a umělcem?
    • Umělec čeká na inspiraci, řemeslník má rutinu
    • Umělec si bere kritiku osobně, řemeslník je za ni rád a vítá ji, jelikož mu umožní vylepšit výsledný produkt.
    • Za řemeslníka mluví výsledky jeho práce, za umělce jeho (křehké) ego
    • Řemeslník ví, že včas a dobře je vždy daleko lepší než dokonale.
    a mohli bychom pokračovat. Není to ale nutné. Řemeslníky poznáte snadno.
  3. Zjistěte, zda máte oba podnikatelské myšlení – odhadovat výsledky a přínos práce je obtížné. Nikoliv nemožné. Pokud se daného člověka zeptáte, kolik jeho služby stojí a kolik čeká, že vám jeho služby přinesou, měl by vám dát edukovaný odhad, nikoliv frázi o tom, že to nejde. Často je těžké dosahovat návratnosti, nicméně když mají obě strany podnikatelské myšlení, vždy to jde vzít za správný konec, udělat to minimalisticky, levně, nebo vám bude dělat třeba jen “druhé oči”. Možností je spoustu, nicméně copywriter je člověk, se kterým budete pracovat dlouhodobě, tak si jej podle toho vybírejte.

Slovo závěrem

Copywriter je jeden z nejlepších multiplikátorů na peníze, který do svého podnikání můžete přizvat. I v této oblasti je však spoustu lidí, kteří jsou jednoduše mínusoví. Dejte si tedy na čas s výběrem. Copywriter je někdo, kdo s vámi bude dlouho a musíte si s ním sednout.

Respektive je vše mnohem jednodušší, když to tak je.

A dejte mi vědět v komentářích, jakou zkušenost máte s výběrem copywritera vy, nebo si píšete zatím vše sami?

Komentáře

Zanechte první komentář

Podobné články