Podívejte se novou případovku z dokončeného webu Barbara Conana!
Přejít

Content hub – jak dominovat vyhledávačům (2024)

Vojtech Bruk
Vojtěch Bruk
Tvůrce profitabilních WordPress webů

Content hub je poměrně komplikovaný pojem na pochopení. Jedná se vlastně o specifické uspořádání souvisejícího obsahu, níže vám prozradím více....

content hub

Vysoké pozice ve vyhledávačích jsou cenné. Proto se věnujeme optimalizaci pro vyhledávače, abychom naše šance na dobré umístění maximalizovali.

SEO nástroje vám pomohou vaše snahy měřit, nicméně kde začít?

Víte ale, jak moc cenné první pozice jsou?

Podle Sistrix analýzy klikne celých 28 % lidí, kteří daný výsledek hledají, na první výsledek v Google. První tři výsledky pak “vcucnou” přes 50 % veškeré hledanosti!

631

Zdroj: https://www.sistrix.com/blog/why-almost-everything-you-knew-about-google-ctr-is-no-longer-valid/

Díky této asymetrii je jasné, že pokud se vám podaří dostat byť jen o pozici výš, je to velký rozdíl. A vztah je exponciální.

z 10 na 9 pozici si polepšíte o 12 %

z 3 na 2 pozici si polepšíte již o 42 %

z 2 na 1 pozici si polepšíte dokonce o 81 %

Statistiky není potřeba brát doslova. Důležitý je princip, který ilustrují: dostat se ve vyhledávačích na první pozici s sebou nese exponenciální výhody.

Nicméně dostat se na první pozici je těžké.

Proto si pojďme představit taktiku content hubu, se kterou je to sice také těžké, nicméně reálné.

Co je content hub?

Content hub je stránka, kde mohou uživatelé najít všechny informace o jednom tématu. Nachází se na pomezí příspěvku a webové stránky. Typicky z něj vede řada odkazů na přidružené posty a z řady míst se odkazuje na něj.

Jste z definice trochu zmatení?

Pokud vám nedělá problém angličtina, můžete se podívat na skvělé video od Ahrefs:

U mě na webu jsou například budoucími content huby tyto příspěvky:

Momentálně vypadají především jako články, v budoucnu však přibudou obrázky, videa a budou vypadat spíše jako podstránky.

V čem je síla content hubu?

Z lidského hlediska v tom, že vypadáte jako autorita na dané téma.

Z technického hlediska v interních lincích. V těch především. Jelikož se content hub skládá z řady článků, tak na hlavní článek (content hub) vede řada interních odkazů, díky čemuž naznačujete Google algoritmu, že je téma opravdu důležité.

Jak to shrnuli na seerinteractive, jde o rozdíl mezi klasickým obsahem:

632

A obsahem, z kterého se stal content hub:

633

Zdroj: https://www.seerinteractive.com/blog/content-hubs-101-a-guide-to-seo-content-strategy/

Jak napovídají i obrázky, další velkou výhodou content hubů je, že je vlastně můžete vytvořit i ze stávajícího obsahu.

Často jej stačí jen jinak prolinkovat a uspořádat.

Jak vytvořit content hub

Nejprve musíte zvolit vhodné téma. To je takové téma, které není ani moc úzké, ani moc široké.

  • JavaScriptové otázky u pohovoru na mediorní pozici – moc úzké téma
  • IT – moc široké téma
  • Jak se připravit na IT pohovor – téma akorát.

Jakmile máte hlavní téma, můžete napsat hlavní článek a následně několik menších, které s hlavním provážete.

Content hub můžete větvit a rozšiřovat postupně. Není určitě potřeba napsat vše naráz. To, že budete hub rozšiřovat postupně je dobré i v tom, že Google uvidí na vašich stránkách průběžnou aktivitu, což má rád.

Dobrou možností tvorby hubu je také rozsekat již existující článek a udělat z jeho částí článků více.

Nezapomínejte, že interní linky jsou jedním z hlavních důvodů, proč content hub vlastně tvoříte.

Slovo závěrem

Dávno nestačí napsat krátký článek o populárním tématu a čekat, než se dostanete na první místo na Google. Nebo vůbec nějaké. Jestli to tak vůbec někdy bylo, jsou tyto dny nenávratně pryč.

Což je dobře.

Stále je totiž možné se na první místa dostat (logicky), jen to stojí více usílí. Vznikla tedy jakási bariéra, která odradí řadu lidí, pro které je SEO moc zdlouhavé a náročné.

Díky tomu budete často čelit paradoxně nižší konkurenci, protože lidí, kteří tvoří kvalitní obsah, prostě není tolik.

Když navíc tuto výhodu propojíte s inovativíními přístupy – například využitím content hubů, uvidíte, že uspějete.

A nejspíše i dříve, než jste si mysleli!

Dejte mi vědět v komentářích, jaký názor máte na contenty huby vy?

Vojtech Bruk
O autorovi

Vojtěh Bruk

Baví mě prozkoumávat věci do hloubky. Proto píši tento blog. A taky se snažím svým klientům vydělávat co nejvíc peněz), to je druhý důvod.

Odběr novinek

Nechte si zasílat nejlepší a nejnovější články z blogu.

Newsletter simple
Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů
Kurz zvýšení návštěvnosti banner

Komentáře

Zanechte první komentář

Podobné články

4 tipy, jak tvořit obsah užitečnější než lžíce na boty podle Vojty Horáka

Jelikož nás Vojta Horák miluje a nemá na práci nic lepšího než prosedět pondělí v autě na D1, mohla úderem 18:00 ztichnout brněnská kavárna Trojka a Vojta se chopit slova. Tématem byl užitečný obsah neboli Helpful content a Information gain. Kdo se přednášky účastnil, ví, že sama bezesporu užitečným obsahem byla. Kdo se jí neúčastnil,…

Vojtěch Bruk

Seo BootCamp 2023 – 15 praktických checklistů

SEO BootCamp je akce od SEO specialistů pro SEO specialisty. Šlo o první odbornou vícedenní akci, na které jsem v životě byl a zároveň mohu s klidem konstatovat, že z toho, co jsem zažil, šlo o akci absolutně nejlepší. Skvělá atmosféra, skvělí lidé, skvělé místo... A hlavně spoustu velice praktických tipů z přednášek českých SEO…

Vojtěch Bruk