konverzní poměr

Konverzní poměr (zkráceně konverze) je jedním ze způsobů, jak posuzovat (ne)úspěšnost webových stránek a online marketingu. Je to poměr mezi počtem lidí, kteří navštívili webovou stránku, a počtem lidí, kteří na stránce provedli konkrétní konverzní akci, jako je například odeslání formuláře nebo nákup produktu. Pokud je pro náš projekt důležité sbírat odběratele do newsletteru, přihlášení…

online pojem

Konverzní poměr (zkráceně konverze) je jedním ze způsobů, jak posuzovat (ne)úspěšnost webových stránek a online marketingu.

Je to poměr mezi počtem lidí, kteří navštívili webovou stránku, a počtem lidí, kteří na stránce provedli konkrétní konverzní akci, jako je například odeslání formuláře nebo nákup produktu.

Pokud je pro náš projekt důležité sbírat odběratele do newsletteru, přihlášení k newsletteru je tedy naší konverzní akcí. Když pak na web přijde 100 lidí za den a 5 z nich se přihlásí, tak konverzní poměr vypočteme jednoduchým výpočtem:

5 / 100 = 0.05 * 100 (přepočet na procenta) = 5 %

Konverzní poměr lze také sledovat v online nástrojích a například zde, jsem psal, jak jej vydolovat z GA4.

Konverzní poměr je důležitým ukazatelem a měli byste jej do svého arzenálu přemýšlení a vyhodnocování úspěchu vašich online snah určitě zařadit. Konverzní poměr vlastně říká, jak efektivní jsou vaše webové stránky v přeměňování návštěvníků na zákazníky.

Čím větší konverzní poměr máte, tím lépe. Nicméně jako vždy je veledůležitý kontext. Konverzní poměr se bude lišit v závislosti na cíli webových stránek, odvětví a vlastně i návštěvnosti. Důležité je brát do úvahy také náklady na konverzi, marži a podobně.

Jako každá metrika, ani konverze nejsou metrikou samospásnou a vždy by měly být nahlíženy v kontextu – situace, kontextu, cíle.

Pokud byste rádi konverzní poměr na svých stránkách zvýšili můžete si přečíst článek, kde jsem psal o 6 tipech, jak zvýšit konverzní poměr.

Komentáře

Podobné články

No results