Podívejte se novou případovku z dokončeného webu Barbara Conana!
Přejít

Co je TikTok?

TikTok je sociální síť, která se zaměřuje na krátká videa. Byla spuštěna v září v roce 2016 a rychle se stala populární zejména mezi mladými lidmi. TikTok umožňuje uživatelům vytvářet, sdílet a sledovat krátká videa ostatních. TikTok od dob svého vzniku vzrostl ohromně na popularitě a způsobil malou "revoluci" ve světě sociálních sítí, kdy se…
tiktok

Vojtěch Bruk

TikTok je sociální síť, která se zaměřuje na krátká videa. Byla spuštěna v září v roce 2016 a rychle se stala populární zejména mezi mladými lidmi. TikTok umožňuje uživatelům vytvářet, sdílet a sledovat krátká videa ostatních.

TikTok od dob svého vzniku vzrostl ohromně na popularitě a způsobil malou “revoluci” ve světě sociálních sítí, kdy se v podstatě všichni velcí hráči začaly TikTokem inspirovat a přidal možnost krátkých videí i na své platformy (YouTube Shorts, Instagram Reels, Facebook videa, nebo třeb Pinterest video posty…).

Z marketingového hlediska je pak TikTok ideálním místem, kde mohou firmy a značky oslovit generaci “Z”. Nicméně demografie TikToku se postupně mění a dnes již tuto síť používají všechny věkové kategorie uživatelů.

Algoritmus TikToku je extrémně schopný, což má stinnou stránku, jellikož může ještě snáze než na ostatních sítích dojít k závislosti na TikToku. Tímto směrem jdou však postupně všechny sociální sítě a mělo by být na nás, abychom ve společnosti rozproudili diskuzi o tom, jak si udržet zdravé hranice a používat tyto sítě “s rozumem”.

Navzdory stinným stránkám této platformy nejde popřít její ohromná popularita a obří množství času, který na ni lidé tráví, což ji dělá přirozeně velice zajímavým místem pro marketingové aktivity jednotlivců a firem.

Jak na TikTok marketing

TikTok marketing je soubor technik a postupů, které se používají k propagaci značek a produktů na platformě TikTok. TikTok je oblíbená sociální síť, zaměřena na krátká videa, která je populární především u mladší generace, byť se poslední dobou oba tyto trendy mění.

Popularita TikToku neustále roste a jelikož se mění i demografie lidí a kromě generace Z (16-24 let) používají TikTok čím dál častěji i lidé z jiných věkových skupin, zdá se jako dobrý nápad tuto sociální síť nepodcenit a nezaspat.

Pokud chcete zažít na platformě úspěchu, rozhodně vám může pomoci, když se zaměříte na TikTok SEO – optimalizaci vašich videí tak, aby byly dobře vyhledatelné na samotné platformě a zároveň, aby se zobrazovali třeba i v Googlu a na Seznamu.

Stejně jako v případě YouTube SEO, můžete dosti těžit z toho, když si předpřipravíte šablonu se správnými hashtagy a klíčovými slovy, kterou vždy upravíte na míru konkrétnímu videu.

Jako všechny sociální sítě miluje i TikTok pravidelnost, proto je překvapivě možná ještě více než optimalizace jednotlivých videí to, abyste videa vydávali pravidelně. TikTok v roce 2022 (konečně) vzěřejnil svou API, což je skvlěá zpráva, jelikož můžete videa přidávat například pomoci nástrojů jako je třeba Publer.

Pokud se necítíte na tvorbu vlastního obsahu, může být zajímavá cesta spolupracovat s TikTok influencery. Nicméně u TikToku platí snad ještě více než u ostatních sítí, že jde především o to, kdo je daný influencer zač, než o to, jaká má čísla.

Pokud vás problematika zajímá hlouběji, můžete se podívat na TikTok marketing kurz Základy TikToku pro business, který připravil David Duc, spoluzakladatel platformu TikTokuj.cz.

Vojtěch Bruk

Baví mě prozkoumávat věci do hloubky. Nespokojím se jen s povrchními znalostmi, ať už jde o weby, SEO nebo o pokerové strategie. Tato vlastnost mi pomáhá se stále posouvat dopředu a náležitě si tento proces učení užívat.