Jak na Pinterest marketing – KOLIK? KDY? CO? postovat

Vojtěch Bruk

Pinterest maketing je často podceňovaná či zapomínaná forma propagace. Proč jí dát šanci?

pinterest marketing

V článku Pinterest – vše, co potřebujete vědět, jsme se na Pinterest podívali z macro pohledu:

  • proč je extrémně dobrý pro SEO
  • proč je tak podceňovaný,
  • jak jej můžete využít…

Pokud tedy netušíte, proč by vás měl Pinterest vůbec zajímat, uděláte nejlépe, když začnete právě tímto článkem.

Pokud jste však marketér, o Pinterestu máte potuchy a chcete už konkrétní tipy, jak z něj vyždímat výkonnostní maximum, tak přesně pro vás je tento článek.

Podíváme se na tři praktická doporučení KOLIK?, KDY? a CO? na Pinterest postovat.

Pojďme na to.

Jak často postovat na Pinterest – KOLIK?

Většina článků se shodne na tom, že je [ideální postovat 4x denně](https://www.adobe.com/express/learn/blog/how-often-to-post-to-twitter-facebook-instagram-and-pinterest#:~:text=You should post or pin,4 – 10 times per day.) (vlastní, originálně vytvořené piny), přičemž čím víc, tím líp.

Zároveň byste však, dle těchto článků, neměli postovat více než 10 pinů za den.

Osobně mi přijde, že tato čísla jsou poměrně vycucaná z prstu a domnívám se, že opět platí jen zlaté pravidlo každé sociální sítě:

Pravidelnost hory přenáší.

Postujte tedy tak často, jak budete schopni postovat celý příští rok. Přidat můžete vždycky.

U většiny projektů, se kterými to myslím opravdu vážně, se snažím přidávat jeden originální pin denně.

U menších projektů, pak alespoň jeden týdně.

Nicméně můžu ze zkušenosti říci, že jeden pin denně se mi zdá jako dobře fungující minimum.

Možná vám přijde i jeden pin denně jako hodně. Proto vřele doporučuji seznámit se nástroji na tvorbu pinů, jako je například Canva, díky který dokážete vytvořit něco jako 40 pinů za hodinu (s použitím šablony).

Ukázka:

822
821
823
824

Počítá se repin vlastního pinu jako pin?

Ne. Dříve to platforma ráda měla, dnes již ne. Pinterest dal jasně najevo, že preferuje primárně piny originálně vytvořené.

Nejlepší čas pro postovaní na Pinterest – KDY?

Ačkoliv spousta lidí prahne po tom zjistit kdy je nejlepší čas pro postování (kamkoliv), myslím, že je to fuk. Obzvláště v případě Pinterestu, kde trvá zhruba 2-3 týdny, než se váš pin začne zobrazovat na konkrétní klíčová slova, která cílí.

V tomto je Pinterest velice podobný Googlu a dalším vyhledávačům.

I když tedy nechávám Publer, aby piny postoval dle něj, v optimální čas,

825

opravdu upřímně věřím, že je to úplně jedno.

Díky algoritmu Pinterestu je důležitá úplně jiná věc.

Jaká?

Postujte 2-3 týdny před trendem

Pinterest je vysoce trendovou platformou. Co tím myslím?

  • Na halloween lidé vyhledávají vyřezávání dýní,
  • Na velikonoce barvení vajíček,
  • Na vánoce zdobení stromečku….

Lidé vyhledávají trendy. Dává tedy velký smysl tvořit obsah těmto trendům na míru. Jak jsme však již zmínil, většinou trvá 2 – 3 týdny, než začne Pinterest vaše piny na daná klíčová slova zobrazovat.

Proto je klíčové, abyste sezónní obsah postovali v dostatečném předstihu.

Strategie tvorby pinů – CO?

Osobně se držím pravidla, že pro jeden post na webu (unikátní url) se snažím vytvořit 5 pinů, které ale nepostnu samozřejmě naráz.

Obecná doporučení jsou spíše něco jako 3 piny na jedno url, nicméně pokud nejste velká firma/e-shop, pravděpodobně nebudete mít adres zase tolik.

Důležité je, že ať už vytvoříte 3 nebo 5 pinů na jedno url, tak každý by měl být:

  • originální,
  • vizuálně signifikantně jiný, než ty ostatní

Proto mám v Canvě 5 vizuálních sad/šablon, a jakmile udělám 50 pinů v jedné sadě, předělám je do druhé sady, pak do třetí a podobně.

Jak možná z popisu tušíte, i když to není náročná práce, je to práce repetetivní a nepříliš zábavná. Pokud tedy nechcete u tvorby pinů vyloženě relaxovat, tak se vám s největší pravděpodobností vyplatí někoho si na jejich tvorbu najmout.

Slovo závěrem

Stále věřím, že Pinterest je jednou z nejvíce podceňovaných platforem pro SEO vůbec.

Věřím tomu dokonce natolik, že aktivně přidávám na Pinterest obsah i pro tento blog: Vojtěch Bruk, ačkoliv tématicky mi zrovna tento blog pro Pinterest extra vhodný nepřijde.

Pokud však máte blog, který pro Pinterest tématicky vhodný je (v mém případě třeba Moje tvoření), pak vězte, že se opravdu vrtáte do kolene, pokud na Pinterestu nejste.

Doufám, že dnešní článek vám dal praktický vhled do toho, jak Pinterest používat a využít na maximum. Dejte mi vědět v komentářích, jak to máte s Pinterestem vy!

Komentáře

Zanechte první komentář

Podobné články