Salesforce je cloudová platforma pro správu obchodních dat a procesů. A domnívám se, že jde o největší a nejpoužívanější CRM platformu na světě.
Salesforce je určen pro podniky všech velikostí od těch nejmenších až po obří konglomeráty.
Salesforce umožňuje uživatelům spravovat a analyzovat data z různých oblastí podnikání, jako jsou například obchod, marketing, servis zákazníkům a mnoho dalšího na jednom místě.
Více vám může napovědět jednoduché vysvětlující oficiální video.
Co je Salesforce – video
Hlavní výhody Salesforce
Salesforce umožňuje společnostem získat úplný pohled na své zákazníky a společnosti tak mohou se svými zákazníky budovat hlubší vztahy.
Salesforce je tedy jakýmsi průnikem CRM, obchodníh a analytického softwaru, přičemž přesně tento průnik je jeho nejsilnější stránkou.
Platforma obsahuje širokou škálu aplikací a nástrojů, které lze použít ke zlepšení obchodních procesů a zvýšení produktivity. Mezi tyto aplikace patří například Sales Cloud pro správu obchodních příležitostí, Service Cloud pro zákaznický servis a Marketing Cloud pro potřeby digitálního marketingu.
Především je ale Salesforce vybaven širokou škálou analytických nástrojů, které umožňují uživatelům získat hlubší pohled do svých dat a lépe porozumět svým zákazníkům a trhům. Díky čemuž mohou podniky lépe plánovat své obchodní strategie a získat konkurenční výhodu.
Možné nevýhody Salesforce
Jako vše má i Salesforce řadu potenciálních nevýhod, které je dobré vzít v potaz. Podívejme se alespoň na některé z nich:
- Náklady: Salesforce je poměrně drahý, což může být problém především pro malé a střední podniky.
- Složitost: Salesforce není Notion. Pro nové uživatele může být složitý a může chvíli trvat, než se s ním naučí pracovat. Nicméně bez konzultantské pomoci s nasazením Salesforce se pravděpodobně stejně neobejdete.
- Závislost na cloudovém řešení: Salesforce je cloudový software, což znamená, že je závislý na připojení k internetu a nese s sebou i další omezení cloudu. Na některé účely je cloud skvělý, nicméně na jiné je zbytečný a využívá se jen, protože je to “móda”. Váš účel byste měli tedy vždy probrat s odborníkem.
Slovo závěrem
Salesforce je jeden z největších a nejúspěšnějších poskytovatelů cloudových řešení na světě. Nicméně je to jako s každým nástrojem: Dobrý sluha, zlý pán. I když vám může Salesforce zásadně pomoci, vždy byste si jeho adpoci měli dobře promyslet a probrat s odborníky, jelikož jde o poměrně nákladnou investici.
Nicméně když Salesforce využijete v oblastech, v kterých je silný a na které je přizpůsoben, může se vám tato investive bohatě vyplatit.