Jako WordPress vývojář a SEO konzultant jsem vyzkoušel opravdu hodně různých SEO nástrojů.
SEMrush patří společně s Ahrefsem mezi dva nejrozšířenější a nejpopulárnější nástroje na světě.
Je ale opravdu dobrý?
Na to se podíváme v dnešní recenzi.
O čem SEMrush je?
SEMrush se snaží být all-in one nástrojem. Takovým SEO švýcarákem.
V jednom rozhraní najdete vše od keyword research až po technickou analýzu webu.
SEMrush má 4 hlavní části. První se věnuje analýze konkurence a umožňuje sledovat návštěvnost a pozice jiných webů. Druhá část slouží k průzkumu klíčových slov a měření jejich hledanosti. Třetí se zaměřuje na zpětné odkazy – jejich kontrolu a získávání. Čtvrtá část pak kontroluje technické SEO a pomáhá odhalovat chyby na webu.
👉 Pokud Vás více než nástroj zajímá, jak zlepšit pozice Vašeho webu, mrkněte na článek: jak dostat stránku na první místo v Google.
Pro koho je SEMrush ideální a pro koho naopak ne?
Nicméně stejně jako není pro každého ALL YOU CAN EAT buffet se vstupným 500 Kč, není pro každého ani SEMrush. Díky prémiový ceně (je drahý jak ďas) a hlavnímu zaměření na zahraniční trh, je dobré uvážit co od nástroje čekáte a jestli na trhu nejsou lepší možnosti.
Semrush je ideální pro:
- Střední a větší firmy s rozpočtem a schopností využít širokou paletu jeho funkcí
- SEO agentury spravující více klientů najednou
- Marketéry potřebující data z více zemí
- E-shopy s mezinárodním dosahem
- (Obsahové) marketéry píšící obsah v angličtině
- PPC specialisty (kteří se snaží propojovat PPC a SEO data)
Semrush není ideální pro:
- Malé lokální firmy s omezeným rozpočtem (pro ně je SEMrush zbytečně drahý)
- Projekty zaměřené pouze/hlavně na český trh
- Weby s návštěvností pod 1000 uživatelů měsíčně
- Firmy, které potřebují hlavně jen 1 věc (například technické SEO)
Tip: Pokud patříte do druhé skupiny, doporučuji začít s MarketingMinerem nebo Collabimem, které nabízí lepší poměr cena/výkon pro český trh.
Hlavní výhody SEMrush
1. Komplexní keyword research na jednom místě
SEMrush nabízí rozsáhlou databázi klíčových slov a hlavně má skvěle přizpůsobené prostředí pro analýzu a průzkum více slov najednou. Jak jsem ukázal ve videu, možnost vkládat až 100 slov na 1 dotaz, rozhodně zjednodušuje a zlepšuje práci.
2. Příjemná analýza konkurence
Neumím nástroji odpustit, že abychom viděli traffic jednotlivých stránek konkurence, musíme si zaplatit bezmála dalších $200!
Nicméně můžeme vidět:
- Návštěvnost konkurenčního webu jako celku;
- Jeho backlinky;
- Zajímavá klíčová slova (a mezery ve smyslu slov, které oni pokrývají a my ne)
A to jsou rozhodně velice povedené a užitečné funkce.
3. Audit webu na profesionální úrovni
Technické SEO je základem úspěchu. SEMrush automaticky kontroluje přes 130 technických faktorů včetně:
- Meta tagů
- Struktury URL
- Robots.txt
- XML sitemap
- broken backlinků
- duplicitních meta popisků
- strukturovaných dat
- a ohromné množsví dalších faktorů…
Zároveň je velmi sympatické, že Vám SEMrush dá zrovna i dobrý návod, jak daný problém vyřešit a nenechá Vás jen tak viset s daty.
Nevýhody SEMrush
- Vysoká cena – základní tarif začíná na $139.95 měsíčně
- Strmá křivka učení – nástroj má tolik funkcí, že začátečníky může zahltit –> a je těžké vůbec funkce využít
- Některá data pro ČR nejsou přesná – zejména u menších niší
Ceny a tarify SEMrush 2024
Tarif | Cena v USD | Přibližně v Kč* | Pro koho (dle SEMrushe) | Co obsahuje |
---|---|---|---|---|
Pro | $139.95 | 3 219 Kč | Pro začátečníky a malé týmy | • 5 projektů • 500 sledovaných klíčových slov • 10 000 výsledků na report • Základní SEO, PPC a výzkumné nástroje • Analýza konkurence • Výzkum klíčových slov • Audit webu • Analýza zpětných odkazů |
Guru | $249.95 | 5 749 Kč | Pro agentury a střední firmy | • 15 projektů • 1 500 sledovaných klíčových slov • 30 000 výsledků na report • Vše z tarifu Pro + • Nástroje pro obsahový marketing • Historická data • Sledování více lokalit a zařízení • Integrace s Looker Studio |
Business | $499.95 | 11 499 Kč | Pro velké agentury a korporace | • 40 projektů • 5 000 sledovaných klíčových slov • 50 000 výsledků na report • Vše z tarifu Guru + • Share of Voice • Rozšířené limity • API přístup • PLA analytika • Bezplatná migrace dat |
Tip: Často nabízejí slevy během Black Friday.
Alternativy k SEMrush
- Ahrefs – po Google nejaktivnější crawler
- Marketing Miner – možnost vidět návštěvnost jednotlivých stránek
- Collabim – data pro český trh
Můj verdikt: Je SEMrush tou správnou volbou?
SEMrush je určitě špička mezi SEO nástroji. Na druhou stranu to ale není nástroj pro každého.
Je to jako koupit si profesionální fotoaparát – pokud ho neumíte využít naplno, vystačíte si i s něčím jednodušším.
Pokud spravujete větší weby nebo pracujete v agentuře, SEMrush vám ušetří hodiny práce a může být zajímavou volbou. Pro menší projekty bych pak doporučil klidně levnější a jednoduší nástroj, nicméně můžete si SEMrush zdarma na 7 dnů vyzkoušet a uvidíte sami.