Podívejte se novou případovku z dokončeného webu Barbara Conana!
Přejít

Jak dostat lokální stránku na první místo v Google?

Vojtech Bruk
Vojtěch Bruk
Tvůrce profitabilních WordPress webů

Na otázku výše tuším odpověď. Nicméně jelikož jsou firmy sbírající kontakty (leady) online moje nejčastější a "nejoblíbenější" klientela, tušit je málo... Proto svou strategii otestuji v přímém přenosu a pokud se mýlím, tak to všichni uvidí). Test bude probíhat pro frázi: Tvorba webových stránek Brno, kterou hledá asi 320 lidí…...

Na otázku výše tuším odpověď.

Nicméně jelikož jsou firmy sbírající kontakty (leady) online moje nejčastější a “nejoblíbenější” klientela, tušit je málo…

Proto svou strategii otestuji v přímém přenosu a pokud se mýlím, tak to všichni uvidí).

Test bude probíhat pro frázi: Tvorba webových stránek Brno, kterou hledá asi 320 lidí měsíčně a firem, které se na tuto frázi snaží umístit je v SERPu hned několik stránek.

6. 5. 2024 kdy začínám psát tento článek jsme 9., přičemž všechny domény nad námi mají větší autoritu než my.

image 1
image

Bude to boj).

Tento článek bude fungovat tak, že každý týden udělám nějaký update a jakmile se dostaneme do top 3., natočím nějaké souhrnné video o naší cestě).

Co se dá dělat, abychom posunuli stránku v lokálním vyhledávání?

On-page

  • zlepšit obsah;
  • unikátní obsah;
  • uživatelské signály;
  • checklist věcí, co má taková stránka mít;
  • zvýšit time on page;
  • zamezit doorway;
  • zamezit návratu do SERPu;
  • FAQ;
  • nekanibalizovat stránku ostatními podobnými;
  • tvorba silo struktury (byť věřím, že dává smysl sémanticky smysluplnně mezi sebou jednotlivá sila propojovat)

Off-page

  • interní odkazy;
  • katalogové zápisy;
  • externí odkazy;
  • umazat URL z webu;
  • zlepšit nadřazenou stránku;
  • ubrat podobných postů

Technické SEO / technická stránka

  • strukturovaná data;
  • drobečková navigace;
  • zrychlit web;
  • optimalizace popisků a EXIF dat obrázků

Časem asi zkusíme většinu z výše zmíněného).

Pojďme na to.


Po 3. týdnech jsme na 4. pozici, což je motivující, ale rozhodně nechceme usnout na vavřínech, spíše je to velká motivace, protože 3. pozice už je většinou “nad” map packem, což by pro nás bylo super.


Po měsíci a pár dnech se nám povedlo dostat do TOP 3 🎉🎉🎉

Natočil jsem tedy souhrnné video níže:

A dál budu tento článek updatovat, jelikož mi přijde, že ještě pár věcí určitě stojí za to udělat).

Nicméně v podstatě tento experiment uzavírám s tím, že se nám povedlo dosáhnout toho, co jsme chtěli 🤝.

A pokud jsou lokální pozice ve vyhledávání něco, co řešíte u svého projektu také, neváhejte se ozvat a můžeme nezávazně probrat, co můžete na svém webu udělat, aby se vylepšily)).

Vojtech Bruk
O autorovi

Vojtěh Bruk

Baví mě prozkoumávat věci do hloubky. Proto píši tento blog. A taky se snažím svým klientům vydělávat co nejvíc peněz), to je druhý důvod.

Odběr novinek

Nechte si zasílat nejlepší a nejnovější články z blogu.

Newsletter simple
Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů
Kurz zvýšení návštěvnosti banner

Níže najdete jednotlivé kroky na cestě 

seřazenou dle dat

  • 16.6. - 23.6.

    Pozice na začátku týdne: 2.

    • Přidal jsem backlinky z footerů dvou nových webů;
    Podívat se na stránku
  • 9.6. - 16.6.

    Pozice na začátku týdne: 3.

    • Natočil jsem k tomuto článku video a “zapromoval” jej na sociálních sítích (článek jsem před tím nepromoval, protože jsem nechtěl zkreslit data hlednosti a proklikovosti tím, že budou klíčové slovo hledat čtenáři článku).
    Podívat se na stránku
  • 2.6. - 9.6.

    Pozice na začátku týdne: 6.

    • Přidal jsem zápis do map Bingu (tzv. Bing places)
    • Získali jsme organicky další dvě hodnocení v Google my business
    • Změnil jsem na stránce ceník ( –> nezměnil jsem ceny jako takové, spíše jsem měl v nabídce ceny za — větší web | větší web na kterém se podílí více freelancerů | korporátní web –> a uvědomil jsem si, že lokální klienti spíš než korporátní web budou potřebovat častěji jednoduchou landing page, tak jsem to přidal do ceníku.)
    • Přidal jsem 11 interních prolinků z různých koutů webu.
    Podívat se na stránku
  • 26.5 - 2.6

    Pozice na začátku týdne: 7.

    • Vydal jsem promo post na LI, vlastně článek o tvorbě webových stránek se zpětným odkazem — kvalita nevalná, tak v budoucnu snadu upravím ještě :Dd.
    • Přidal jsem strukturovaná data s mou osobou na celý web.
    • Získal jsem další Google hodnocení.
    • Vydal jsem článek nevalné kvality na Seznam Medium
    • Upravil odkazy na Gravataru, ale jen jeden, toto se případně vylepšit v budoucnu.
    • Přidal na všechny sociální sítě odkaz na web
    • Přidal jsem odkaz https://vojtechbruk.cz/tvorba-webovych-stranek/brno/ do 3 nových katalogů
    Podívat se na stránku
  • 19.5 - 26.5

    Pozice na začátku týdne: 7.

    • Úprava profilu na firmy.cz – změnil jsem adresu na brněnskou a přidal url přímo podstránky namísto homepage
    • Upravil jsem drobečkovou navigaci, aby obsahovala brand
    Podívat se na stránku
  • 12. - 19. 5.

    Pozice na začátku týdne: 8.

    • přidání často kladených otázek ze SERPu do FAQ části na konci;
    • grafické vylepšení (ubrání mezer na mobilu)
    • vytvořil jsem podstránku služby
    • přesunul jsem obsah ohledně tvorby webových stránek z homepage na stránku: tvorba webových stránek, homepage jsem zaměřil více na brand (kdo jsem a co dělám)
    • poprosil jsem klienty, jestli by mohli zmínit přímo klíčové slovo v referenci, dostal jsem první takovou referenci.
    • přidání
    Podívat se na stránku
  • 6. - 12. 5.

    Pozice na začátku týdne: 9.

    • zrandomizování on-page (mám pro lokalitu stejnou šablonu, tak jsem udělal, aby byly alespoň custom reference a fotky);
    • přidání slov Brno, Brně na stránku
    • vylepšil jsem strukturovaná data stránky přidal properties jako: dvě konkrétní reference, “sameAs”; “areaServed”; “hasMap”: “founder” (a udělal jsem také personalizavané pro jiné oblasti).
    • přidal jsem na stránku zpátky zápatí/footer (mohlo připadat lidem divné);
    • přidal jsem do FAQ a nadpisů dynamicky různé varianty: v Brně, brněští apod…
    • vyměnil jsem <h2> tak, aby obsahovali více klíčových slov a byly více deskriptivní https://prnt.sc/9v8DXr0OIcyq
    • udělal jsem stránku /tvorba-webovych-stranek jako archiv a přidal dobečkovou navigaci do detailu měst
    Podívat se na stránku

Komentáře

Zanechte první komentář

Podobné články

Bing Places – co to je? a proč by vás to mělo zajímat?

Bing places je obdoba Google Business (dříve Google my business), což je platforma kam si můžete přidat vlastní podnikání, sbírat recenze a zobrazovat se v mapách potažmo v map packu v rámci Featured snippetu: Bing places je v podstatě úplně stejný systém jako Google Business, jen je dělán pro mapy Bing. Posuďte sami podobnost obou…

Vojtěch Bruk

Jak mohou využít malé e-shopy srovnávače jako marketingový kanál?

Textilní a módní odvětví tvoří dynamický a konkurenční trh, který se rychle vyvíjí a kde je nezbytné pro úspěch firmy využívat různé marketingové nástroje, strategie a kanály. Kromě tradičních metod jako PPC a SEO, bez kterých se žádný podnikatel v tomto oboru už neobejde, existují i další přístupy, které mohou výrazně podpořit vaše podnikání. Jak…

Vojtěch Bruk