Podívejte se novou případovku z dokončeného webu Barbara Conana!
Přejít

3 klenoty z přednášky Davida Brennera

Vojtech Bruk
Vojtěch Bruk
Tvůrce profitabilních WordPress webů

David Brenner pracuje jako in-house SEO specialista v Klenotě a do nejlepšího města na světě se přijel podělit o to, jak tam SEO automatizují. ???? ZDE najdete (se svolením autora) odkaz na celou přednášku. Důvodů proč se o automatizaci pokoušet je řada: Osobně pak vidím její největší přínos v provozní…...

David Brenner pracuje jako in-house SEO specialista v Klenotě a do nejlepšího města na světě se přijel podělit o to, jak tam SEO automatizují.

???? ZDE najdete (se svolením autora) odkaz na celou přednášku.

Důvodů proč se o automatizaci pokoušet je řada:

  • pravidelnost,
  • uvolnění rukou,
  • zmenšení chybovosti…

Osobně pak vidím její největší přínos v provozní jednoduchosti (jakmile se jednou nastaví, je v podstatě bez práce) a složeném úročení, kterého díky ní můžete využít (více v článku o čištění zubů). Automatizace je tedy rozhodně něco, co ve svém podnikání chceme maximálně využívat.

David nicméně akcetoval, že automatizovat se dají i věci, které by se neměly v první řadě vůbec dělat. A na to je dobré myslet. Z druhé strany se pak dají automatizovat i věci, které člověk dělá rád a je škoda se automatizací o tuto radost ochudit (většinou). Pokud však máme tyto věci na paměti, můžeme se do automatizování směle pustit.

Workflow automatizací v Klenotě spočívá ve sběru dat z různých míst (web, Collabim, Marketing Miner…) do Google sheets (kde už jsou v Google Apps Script napsány alerty, které kontrolují chyby). Z tabulek následně data putují do Kebooly (tam se tabulky spojují, čistí a podobně), potom do BigQuery (odkud se data dají načíst o dost rychleji) a jejich cesta končí v reportech v Looker studiu.

pozn. Osobně jsem to pochopil tak, že Keboola a BigQuery jsou součástí procesu především díky objemu dat a menší projekty by si vystačili i s pouhými Google sheets.

???? Konkrétní automatizace, které David používá:

  • Feedly na odběr newsletterů konkurence;
  • Automatické crawly rozbitých odkazů přes screaming frog;
  • Načítání Collabim dat do Google sheets přes jejich API;
  • Monitoring odkazů z Collabimu a následné porovnání v Google sheets s odkazy, které by rád získal;
  • Kontrola gramatických chyb na webu pomocí Screaming Frogu (EN a DE);
  • GPT na různé “opičí práce”…

Některé z automatizací jsou vhodnější spíše pro větší projekty, avšak řadu těchto věcí mohou využít i projekty menší.

Níže najdete výčet třech praktických kroků, které na základě Davidovi přednášky udělám já.

3 akční kroky, ke kterým mě David inspiroval

1. Začít sbírat více dat do tabulek (Collabim API)

Zatím používám Google tabulky pro práci s obsahem (z webu si pomocí pluginu WP All Export vyexportuji všechny články, v tabulkách jim pak upravím rubriky/přidám strukturovaná data/ přeložím přes Deepl API… a naimportuji zpátky do webu)… Nicméně když informace v tabulkách obohatím ještě o data z Collabim API, věřím, že změny budou zase trošku více evidence-based + mi přijde super v tabulkách monitorovat odkazy.

2. Začít používat Looker studio

Mám jej založeno, nicméně moc času jsem v něm zatím nestrávil. To napravím. Včera jsem si psal z podporou mého oblíbeného nástroje Usermaven ( alternativa GA4) a v blízké době by měli mít Looker studio konektor, což pro mě bude game-changer. Do té doby se tedy se studiem naučím trochu pracovat).

3. Neprodávat páratka

Navzdory tomu že jsou šperky občas i statisícové produkty, lidé je nakupují online. A hodně.

Mít dobrý produkt je základ. Asi to se SEO úplně nesouvisí, nicméně jsem si uvědomil, že spoustu mých webů a projektů jde sice o parník vylepšit, nicméně zdaleka ne všechny mají potenciál, aby se u nich takové vylepšení vyplatilo.

Vylepšovat něco jen proto “že to jde” je rozhodně jeden z mých největších podnikatelských leaků (chyb). Mít tedy k rozvoji projektů více evidence-based přístup je rozhodně něco, k čemu mě David inspiroval a co mi pomůže jako sůl.

Jinými slovy jsem si uvědomil, že je asi nejvyšší čas zase trochu oživit tento web).

Ještě jednou díky Davidovi za přednášku a SEO jako Brno za uspořádání. Pokud by vás zajímal i Davidův nepracovní život, rozhodně navštivte jeho web: https://www.vevlaku.cz/.

A přijďte se potkat na příští SEO akci! tentokrát na téma SEO na Shoptetu.

Vojtech Bruk
O autorovi

Vojtěh Bruk

Baví mě prozkoumávat věci do hloubky. Proto píši tento blog. A taky se snažím svým klientům vydělávat co nejvíc peněz), to je druhý důvod.

Odběr novinek

Nechte si zasílat nejlepší a nejnovější články z blogu.

Newsletter simple
Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů
Kurz zvýšení návštěvnosti banner

Často kladené otázky

Související otázky k článku.

Zeptejte se mě na cokoliv

Další akcí bude přednášky Tomáše Zahálky: Jak využít SEO na Shoptetu proti inflaci? (Tomáš Zahálka)

Komentáře

Zanechte první komentář

Podobné články

4 tipy, jak tvořit obsah užitečnější než lžíce na boty podle Vojty Horáka

Jelikož nás Vojta Horák miluje a nemá na práci nic lepšího než prosedět pondělí v autě na D1, mohla úderem 18:00 ztichnout brněnská kavárna Trojka a Vojta se chopit slova. Tématem byl užitečný obsah neboli Helpful content a Information gain. Kdo se přednášky účastnil, ví, že sama bezesporu užitečným obsahem byla. Kdo se jí neúčastnil,…

Vojtěch Bruk

Seo BootCamp 2023 – 15 praktických checklistů

SEO BootCamp je akce od SEO specialistů pro SEO specialisty. Šlo o první odbornou vícedenní akci, na které jsem v životě byl a zároveň mohu s klidem konstatovat, že z toho, co jsem zažil, šlo o akci absolutně nejlepší. Skvělá atmosféra, skvělí lidé, skvělé místo... A hlavně spoustu velice praktických tipů z přednášek českých SEO…

Vojtěch Bruk