Podívejte se novou případovku z dokončeného webu Barbara Conana!
Přejít

Jak zjistit hledanost klíčových slov (zdarma)

Vojtech Bruk
Vojtěch Bruk
Tvůrce profitabilních WordPress webů

Hledanost klíčových slov je při práci s webem stěžejní, a tak je důležité ji mít na paměti. Jak lze tento údaj zjistit zdarma?...

klíčová slova

Hledanost klíčových slov je stěžejní údaj, který je důležité mít na paměti při tvorbě nového obsahu nebo při optimalizaci toho stávajícího.

Existuje řada skvělých placených SEO nástrojů, které vám přesně toto umožní. O nich však příště.

Dnes se podíváme, jak zjistit hledanost klíčových slov pomocí SEO nástrojů zdarma.

Existují tři základní možnosti.

Našeptávač google a Seznam

Napište vaše klíčové slovo do vyhledávače a podívejte se, jaká další klíčová slova vám vyhledávač doporučí. Tyto tzv. long tail keywords (dlouhá klíčová slova) jsou pak skvělá, jelikož je pro ně zpravidla jednodušší se umístit, protože jsou hodně konkrétní a existuje k nim méně obsahu.

Více o long tail slovech se můžete dočíst na [stránkách Jana Štráfeldy](https://www.strafelda.cz/long-tail#:~:text=Termín Long tail (v angličtině,pro vyhledávače a PPC reklamy.).

5.1

Stejně jako Google můžete využít našeptávač Seznam.

5.2

Existuje i možnost zdarma se dostat přímo k specializovaným platformám.

Přihlaste se k emailové sérii: Akcelerátor návštěvnosti a přivěďte měsíčně 1000 nových návštěvníků na váš web! (zdarma)
V sérii najdete řadu praktických informací, které jsem is vyzkoušel při práci na tomto webu. Více o sérii ZDE.
Nakopnete sve podnikani
Traffic

Google Ads

Google Ads je platforma pro kupce reklam do vyhledávačů Google. Nicméně lze ji také využít k průzkumu klíčových slov.

Využijeme k tomu nástroj “Plánovač klíčových slov”, který na platformě najdete na 4 kliky.

1) Jděte na stránky https://ads.google.com/home/ a přihlaste se pomocí Google účtu.

5.3

2) Přejděte do plánovače klíčových slov

5.4

3**)** Zvolte možnost: “Objevte nová klíčová slova”

5.5
  1. Zadejte vaše slovo a podívejte se na výsledky.
5.6

Náhled výsledků:

5.7

To, co můžete udělat u Google, můžete opět udělat i u Seznamu. Tentokrát pomocí jejich platformy Sklik.

Sklik

Přejděte na stránky sklik.cz a opět se přihlaste (v právém horním rohu).

5.8
  1. Následně klikněte na plnou verzi Skliku
5.9
  1. Klikněte na možnost “Návrh klíčových slov”
5.10
  1. Zadejte klíčové slovo, které chcete prozkoumat a nechte si vypsat více řádků
5.11
  1. Vyberte si relevantní slova a můžete si celý soupis exportovat
5.12

Pokud chcete zjistit, jak vypadá používání těchto dvou nástrojů v praxi, můžete se podívat na matadora českého internetu Dušana Janovského alis Yuhů, jak jejich použití předvádí ve skvělém videu portálu Na volné noze.

Doufám, že byl článek užitečný a dejte mi v komentářích vědět, jak přistupujete k analýze klíčových slov vy!

Vojtech Bruk
O autorovi

Vojtěh Bruk

Baví mě prozkoumávat věci do hloubky. Proto píši tento blog. A taky se snažím svým klientům vydělávat co nejvíc peněz), to je druhý důvod.

Odběr novinek

Nechte si zasílat nejlepší a nejnovější články z blogu.

Newsletter simple
Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů
Kurz zvýšení návštěvnosti banner

Komentáře

Zanechte první komentář

Podobné články

4 tipy, jak tvořit obsah užitečnější než lžíce na boty podle Vojty Horáka

Jelikož nás Vojta Horák miluje a nemá na práci nic lepšího než prosedět pondělí v autě na D1, mohla úderem 18:00 ztichnout brněnská kavárna Trojka a Vojta se chopit slova. Tématem byl užitečný obsah neboli Helpful content a Information gain. Kdo se přednášky účastnil, ví, že sama bezesporu užitečným obsahem byla. Kdo se jí neúčastnil,…

Vojtěch Bruk

Seo BootCamp 2023 – 15 praktických checklistů

SEO BootCamp je akce od SEO specialistů pro SEO specialisty. Šlo o první odbornou vícedenní akci, na které jsem v životě byl a zároveň mohu s klidem konstatovat, že z toho, co jsem zažil, šlo o akci absolutně nejlepší. Skvělá atmosféra, skvělí lidé, skvělé místo... A hlavně spoustu velice praktických tipů z přednášek českých SEO…

Vojtěch Bruk