Jak zjistit hledanost klíčových slov (zdarma)

Hledanost klíčových slov je při práci s webem stěžejní, a tak je důležité ji mít na paměti. Jak lze tento údaj zjistit zdarma?

klíčová slova

Hledanost klíčových slov je stěžejní údaj, který je důležité mít na paměti při tvorbě nového obsahu nebo při optimalizaci toho stávajícího.

Existuje řada skvělých placených SEO nástrojů, které vám přesně toto umožní. O nich však příště.

Dnes se podíváme na to, jak toho dosáhnout zdarma. Existují tři základní možnosti.

Našeptávač google a Seznam

Napište vaše klíčové slovo do vyhledávače a podívejte se, jaká další klíčová slova vám vyhledávač doporučí. Tyto tzv. long tail keywords (dlouhá klíčová slova) jsou pak skvělá, jelikož je pro ně zpravidla jednodušší se umístit, protože jsou hodně konkrétní a existuje k nim méně obsahu.

Více o long tail slovech se můžete dočíst na [stránkách Jana Štráfeldy](https://www.strafelda.cz/long-tail#:~:text=Termín Long tail (v angličtině,pro vyhledávače a PPC reklamy.).

5.1

Stejně jako Google můžete využít našeptávač Seznam.

5.2

Existuje i možnost zdarma se dostat přímo k specializovaným platformám.

Google Ads

Google Ads je platforma pro kupce reklam do vyhledávačů Google. Nicméně lze ji také využít k průzkumu klíčových slov.

Využijeme k tomu nástroj “Plánovač klíčových slov”, který na platformě najdete na 4 kliky.

1) Jděte na stránky https://ads.google.com/home/ a přihlaste se pomocí Google účtu.

5.3

2) Přejděte do plánovače klíčových slov

5.4

3**)** Zvolte možnost: “Objevte nová klíčová slova”

5.5
  1. Zadejte vaše slovo a podívejte se na výsledky.
5.6

Náhled výsledků:

5.7

To, co můžete udělat u Google, můžete opět udělat i u Seznamu. Tentokrát pomocí jejich platformy Sklik.

Sklik

Přejděte na stránky sklik.cz a opět se přihlaste (v právém horním rohu).

5.8
  1. Následně klikněte na plnou verzi Skliku
5.9
  1. Klikněte na možnost “Návrh klíčových slov”
5.10
  1. Zadejte klíčové slovo, které chcete prozkoumat a nechte si vypsat více řádků
5.11
  1. Vyberte si relevantní slova a můžete si celý soupis exportovat
5.12

Pokud chcete zjistit, jak vypadá používání těchto dvou nástrojů v praxi, můžete se podívat na matadora českého internetu Dušana Janovského alis Yuhů, jak jejich použití předvádí ve skvělém videu portálu Na volné noze.

Doufám, že byl článek užitečný a dejte mi v komentářích vědět, jak přistupujete k analýze klíčových slov vy!

Často kladené otázky

Související otázky k článku.

Zeptejte se mě na cokoliv na LI

Komentáře

Zanechte první komentář

Podobné články

3 klenoty z přednášky Davida Brennera

David Brenner pracuje jako in-house SEO specialista v Klenotě a do nejlepšího města na světě se přijel podělit o to, jak tam SEO automatizují. 👉 ZDE najdete (se svolením autora) odkaz na celou přednášku. Důvodů proč se o automatizaci pokoušet je řada: Osobně pak vidím její největší přínos v provozní jednoduchosti (jakmile se jednou nastaví,…

Vojtěch Bruk

7 věcí, které si odnáším ze školení linkbuildingu od Zdeňka Dvořáka

Nedávno jsem absolvolal školení od Zdeňka Dvořáka na link building. V tomto článku se s vámi podělím o 7 nejdůležitějších koncepčních tipů, které si ze školení odnáším. Článek zakončím „jednoduchou“ výzvou, díky které se školení bohatě vyplatí nejen zážitkem, ale i na $$$. Pojďme na to. 1. Odkazová aktiva jsou základem všeho Dříve jsem o…

Vojtěch Bruk
Zdeněk Dvořák školení