Co je reklama?

Rubrika: Online marketing
Reklama je forma propagace produktů, služeb nebo myšlenek, která má za cíl ovlivnit chování spotřebitelů. Představte si ji jako megafon,…...

Vojtěch Bruk

Reklama je forma propagace produktů, služeb nebo myšlenek, která má za cíl ovlivnit chování spotřebitelů.

Představte si ji jako megafon, kterým dáváte světu vědět o tom, kdo jste a co děláte. Čím hlasitější máte megafon a čím zajímavější je zpráva, kterou jim vysíláte do světa, tím větší šanci máte být vidět mezi konkurencí.

Jak reklama funguje?

Kvalitní reklama musí splňovat tři základní kritéria:

  1. Zaujmout – proniknout přes reklamní slepotu (jelikož jsme reklamou přehlcení není zas tak snadné, aby nás nějaký konkrétní zaujala a zapůsobila na nás)
  2. Informovat – předat klíčové sdělení
  3. Přesvědčit – motivovat k akci pomocí efektivního CTA (výzvy k akci)
image 12

Druhy reklamy

V digitálním světě najdeme několik hlavních typů reklamy:

image 11

Měření úspěšnosti reklamy

Pro sledování efektivity reklamy používáme různé metriky. Jak řekl nějaký chytrý člověk “Co se měří, to se zlepší”, jinými slovy, když nevíte, jak něco funguje, nemáte to jak vylepšit. Potřebujete data.

Důležité metriky jsou:

  • ROI (návratnost investic)
  • Konverzní poměr (míra konverze)
  • CTR (míra prokliku)
  • CPL (cena za lead)

Praktické tipy pro efektivní reklamu

  1. Znejte svou cílovou skupinu – více v článku o target audience
  2. Testujte různé varianty – využijte A/B testování
  3. Sledujte a VYHODNOCUJTE data pomocí Google Analytics
  4. Optimalizujte rozpočet podle výkonu

Pro více informací o online reklamě mrkněte na content hub (obsahovou banku) online marketingu nebo si přečtěte článek o PPC reklamě.

Externí zdroje:

Vojtech Bruk
O autorovi

Vojtěch Bruk

Baví mě prozkoumávat věci do hloubky. Proto píši tento blog. A taky se snažím svým klientům vydělávat co nejvíc peněz), to je druhý důvod.

Příbuzné pojmy

Příbuzné články

Kniha Na volné noze –⁠ jak na mě zapůsobila tato „bible“ freelancingu?

Na volné noze jsem četl poprvé v roce 2019, když jsem začínal podnikat. A od té doby ještě mockrát… Mám takový zvyk , že si v knihách ohýbám stránky, které mě zaujmou nebo mi přijdou užitečné, abych se k nim mohl jednoduše vracet. Knihu Na volné noze mám pozohýbanou tak, že v podstatě zdvojnásobila svůj objem. A…

16/10/2024
Vojtěch Bruk

5 knih, které bych si chtěl přečíst na začátku svého podnikání

Člověk se chybám nevyhne a v podnikání to platí dvojnásob. Přesto jsem si jistý, že se dá dělat chyby lepší a to tím, že se člověk vzdělává a odpustí si chyby zbytečné, které za něj udělali už ostatní. Podíval jsem se zpětně na svou podnikatelskou cestu a níže najdete 5 knih, které věřím, že by…

22/09/2024
Vojtěch Bruk