Vysoké pozice ve vyhledávačích jsou cenné. Proto se věnujeme optimalizaci pro vyhledávače, abychom naše šance na dobré umístění maximalizovali.
SEO nástroje vám pomohou vaše snahy měřit, nicméně kde začít?
Víte ale, jak moc cenné první pozice jsou?
Podle Sistrix analýzy klikne celých 28 % lidí, kteří daný výsledek hledají, na první výsledek v Google. První tři výsledky pak “vcucnou” přes 50 % veškeré hledanosti!
Zdroj: https://www.sistrix.com/blog/why-almost-everything-you-knew-about-google-ctr-is-no-longer-valid/
Díky této asymetrii je jasné, že pokud se vám podaří dostat byť jen o pozici výš, je to velký rozdíl. A vztah je exponciální.
z 10 na 9 pozici si polepšíte o 12 %
z 3 na 2 pozici si polepšíte již o 42 %
z 2 na 1 pozici si polepšíte dokonce o 81 %
Statistiky není potřeba brát doslova. Důležitý je princip, který ilustrují: dostat se ve vyhledávačích na první pozici s sebou nese exponenciální výhody.
Nicméně dostat se na první pozici je těžké.
Proto si pojďme představit taktiku content hubu, se kterou je to sice také těžké, nicméně reálné.
Co je content hub?
Content hub je stránka, kde mohou uživatelé najít všechny informace o jednom tématu. Nachází se na pomezí příspěvku a webové stránky. Typicky z něj vede řada odkazů na přidružené posty a z řady míst se odkazuje na něj.
Jste z definice trochu zmatení?
Pokud vám nedělá problém angličtina, můžete se podívat na skvělé video od Ahrefs:
U mě na webu jsou například budoucími content huby tyto příspěvky:
- Affiliate marketing
- Elementor
- Tvorba webu
- a řada dalších.
Momentálně vypadají především jako články, v budoucnu však přibudou obrázky, videa a budou vypadat spíše jako podstránky.
V čem je síla content hubu?
Z lidského hlediska v tom, že vypadáte jako autorita na dané téma.
Z technického hlediska v interních lincích. V těch především. Jelikož se content hub skládá z řady článků, tak na hlavní článek (content hub) vede řada interních odkazů, díky čemuž naznačujete Google algoritmu, že je téma opravdu důležité.
Jak to shrnuli na seerinteractive, jde o rozdíl mezi klasickým obsahem:
A obsahem, z kterého se stal content hub:
Zdroj: https://www.seerinteractive.com/blog/content-hubs-101-a-guide-to-seo-content-strategy/
Jak napovídají i obrázky, další velkou výhodou content hubů je, že je vlastně můžete vytvořit i ze stávajícího obsahu.
Často jej stačí jen jinak prolinkovat a uspořádat.
Jak vytvořit content hub
Nejprve musíte zvolit vhodné téma. To je takové téma, které není ani moc úzké, ani moc široké.
- JavaScriptové otázky u pohovoru na mediorní pozici – moc úzké téma
- IT – moc široké téma
- Jak se připravit na IT pohovor – téma akorát.
Jakmile máte hlavní téma, můžete napsat hlavní článek a následně několik menších, které s hlavním provážete.
Content hub můžete větvit a rozšiřovat postupně. Není určitě potřeba napsat vše naráz. To, že budete hub rozšiřovat postupně je dobré i v tom, že Google uvidí na vašich stránkách průběžnou aktivitu, což má rád.
Dobrou možností tvorby hubu je také rozsekat již existující článek a udělat z jeho částí článků více.
Nezapomínejte, že interní linky jsou jedním z hlavních důvodů, proč content hub vlastně tvoříte.
Slovo závěrem
Dávno nestačí napsat krátký článek o populárním tématu a čekat, než se dostanete na první místo na Google. Nebo vůbec nějaké. Jestli to tak vůbec někdy bylo, jsou tyto dny nenávratně pryč.
Což je dobře.
Stále je totiž možné se na první místa dostat (logicky), jen to stojí více usílí. Vznikla tedy jakási bariéra, která odradí řadu lidí, pro které je SEO moc zdlouhavé a náročné.
Díky tomu budete často čelit paradoxně nižší konkurenci, protože lidí, kteří tvoří kvalitní obsah, prostě není tolik.
Když navíc tuto výhodu propojíte s inovativíními přístupy – například využitím content hubů, uvidíte, že uspějete.
A nejspíše i dříve, než jste si mysleli!
Dejte mi vědět v komentářích, jaký názor máte na contenty huby vy?