Podívejte se novou případovku z dokončeného webu Barbara Conana!
Přejít

Co je to parazitní SEO? A jak jej využít v roce 2024?

Vojtech Bruk
Vojtěch Bruk
Tvůrce profitabilních WordPress webů

Co znamená SEO už víme. Ale co je to parazitní SEO? A proč má smysl se jím zabývat?...

co je to parazitní seo

Parazitní SEO (anglicky parasite nebo barnacle SEO) je proces, kdy využijete domény třetí strany s vysokou autoritou, abyste se ve vyhledávání umístili pro kompetitivní klíčová slova, pro která byste se normálně neumístili.

V zásadě si můžete 1) vybudovat tímto způsobem celé stránky například s Google sites nebo 2) vytvořit touchpoint, například napsáním optimalizovaného příspěvku na Emimino nebo Reddit.

Využití důrazu Google na důvěryhodné, velké stránky

V květnu 2022 proběhl velký update Google vyhledávání, který opět zvýšil důraz na stránky s vysokou autoritou.

Stránky s velkou autoritou jako YouTube, Seznam, nebo Medium Google miluje. Ví, že pravděpodobně nejde o spam ani podvod, a rád lidem výsledky z těchto stránek ukáže.

Navíc trend je takový, že autorita má v očích Google čím dál větší hodnotu.

I proto má určitě smysl se parazitním SEO zabývat.

Proč?

Rezistence vůči spamu

Kdybyste si koupili novou doménu, přidali na ni 1000 odkazů na vaše stránky, nic by se nestalo. Google by takovou doménu do vyhledávání nikdy nezařadil, protože by snadno poznal, že jde o spam.

Pokud by šlo o doménu, kterou již nějakou dobu vlastníte, Google by ji za spam začal považovat a delistoval by ji.

S parazitními stránkami je to jiné.

Google, YouTube ani Medium nedelistuje. Díky čemuž můžete mít stále 1000 koncentrovaných odkazů z těchto míst… a tyto odkazy vám mohou reálně pomoci.

U parazitů vám také mnohem snadněji projde nadměrná optimalizace, nadužívání klíčových slov a další techniky, které by vám na osobním webu prošly jen těžko.

Jak lze parazitní stránku využít ?

  • Affiliate marketing
  • Zvýšení návštěvnosti webu
  • Zpětné odkazy (byť je většina nofollow, osobně věřím, že i nofollow odkazy z velkých stránek mají na SEO vliv)

Možné platformy pro parazitní SEO

K parazitnímu SEO jde vlastně využít jakákoliv stránka, kde můžete vy jako uživatel něco vkládat.

  • Medium
  • fóra (reddit, emimino, zájmová fóra)
  • Sociální sítě (Instagram, LinkedIn, Tumblr)
  • Google Sites
  • Wikipedia
  • Tripadvisor
  • Quora
  • Blogovací platformy (optimálně co nejvíce autoritativní – idnes.cz, aktualne.cz apod.)
  • Yelp

Jak vybrat platformu?

První je dobré se zamyslet, která z platforem nejvíce sedí vašemu účelu (cílová skupina, typ parasite stránky).

Většinou budete mít jasno už po tomto kroku.

Následně se podívejte na autoritu dané platformy a počet zpětných odkazů. To lze zjistit skrze metriky třetích stran Moz, Ahrefs, Marketing Miner apod.

Pokud daná platforma umožňuje **odkazy pro sledování, je to obří plus.

Výhody

  • Nepotřebujete vlastní web
  • Často se parazitní stránka dostane do vyhledávání sama (nemusíte budovat odkazy)
  • Většina parazitních platforem je zdarma
  • Možnost extrémně rychlého (dny až týdny) rankingu pro kompetitivní klíčová slova
  • “Za zkoušku nic nedáte”

Nevýhody

  • Web nevlastníte – máte jen omezenou kontrolu, kdykoliv vám může poskytovatel stránku zrušit/dát zákaz publikovat
  • omezený design
  • omezené on page SEO
  • omezené analytické možnosti

Shrnutí

Když uvážíme parazitní SEO jako celek, vychází mi, že díky minimálním nákladům stojí rozhodně za zkoušku.

Neměli byste se však do něj pouštět, pokud nevíte “proč”. Pokud však “proč” znáte, směle do toho.

Dejte mi v komentářích vědět, jestli o parasite SEO uvažujete, nebo s ním máte nějakou zkušenost!

Vojtech Bruk
O autorovi

Vojtěh Bruk

Baví mě prozkoumávat věci do hloubky. Proto píši tento blog. A taky se snažím svým klientům vydělávat co nejvíc peněz), to je druhý důvod.

Odběr novinek

Nechte si zasílat nejlepší a nejnovější články z blogu.

Newsletter simple
Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů
Kurz zvýšení návštěvnosti banner

Komentáře

Zanechte první komentář

Podobné články

4 tipy, jak tvořit obsah užitečnější než lžíce na boty podle Vojty Horáka

Jelikož nás Vojta Horák miluje a nemá na práci nic lepšího než prosedět pondělí v autě na D1, mohla úderem 18:00 ztichnout brněnská kavárna Trojka a Vojta se chopit slova. Tématem byl užitečný obsah neboli Helpful content a Information gain. Kdo se přednášky účastnil, ví, že sama bezesporu užitečným obsahem byla. Kdo se jí neúčastnil,…

Vojtěch Bruk

Seo BootCamp 2023 – 15 praktických checklistů

SEO BootCamp je akce od SEO specialistů pro SEO specialisty. Šlo o první odbornou vícedenní akci, na které jsem v životě byl a zároveň mohu s klidem konstatovat, že z toho, co jsem zažil, šlo o akci absolutně nejlepší. Skvělá atmosféra, skvělí lidé, skvělé místo... A hlavně spoustu velice praktických tipů z přednášek českých SEO…

Vojtěch Bruk