Web bez návštěvnosti je možné trefně přirovnat k obchodu uprostřed pouště. Nicméně pokud neučiníte žádné kroky k jejímu zvýšení, s vysokou pravděpodobností z nebe nespadne.
Před úkolem zvýšit návštěvnost jsem stál již několikrát – jak u svých projektů, tak u projektů klientů.
Níže najdete 4 věci, které se mi osvědčily nejvíce.
Dejte zákazníkům důvod na váš web chodit
Zajímavý blog. Rozepsané případové studie. Možnost získat slevu. To vše mohou být smysluplné důvody, které na váš web přitáhnou zákazníky.
Vciťte se do jejich kůže a položte si otázku, zda byste na svůj web chodili vy sami, kdyby nebyl váš.
Řada majitelů webů je například pyšná na sekci “historie firmy”, ale pokud by nešlo o jejich firmu, uznali by, že se jedná o sekci naprosto nezáživnou.
Dívejte se na web očima zákazníků.
Maximalizujte touchpointy / místa, odkud se na váš web dá dostat
Firmy.cz, Google my business, podpis v emailu, prokliky ze spřátelených webů, QR kód na pobočce, sociální sítě – a mohli bychom pokračovat do nekonečna.
Čím více možností, jak se na váš web dostat, tím větší šance, že se tam někdo skutečně dostane.
Zamyslete se a zjednodušte možnost jak váš web navštívit pomocí všech míst a způsobů, co vás jen napadnou.
Kvalitní obsah
Kvalitní obsah je pro návštěvníky, nikoliv pro vás. Pokud toto přijmete a začnete takový obsah publikovat, uvidíte, že se výsledky dostaví.
SEO
SEO (neboli optimalizace návštěvnosti) je soubor metod, který pomůže na váš web přirozeně přilákat návštěvníky. Dělat SEO na základní úrovni a nedělat jej vůbec je ohromný rozdíl. Pokud se SEO nevěnujete, přečtěte si tři základní články, začněte rady z nich aplikovat a očekávejte výsledky.
Shrnutí
Dostat návštěvníky na váš web není jednoduchý úkol, nicméně jakmile se vám to jednou povede, budete z toho těžit tak dlouho, jak dlouho bude váš web existovat.
Což za to rozhodně stojí.
Dejte mi vědět v komentářích, zda problém s návštěvností řešíte taky, případně – co se vám osvědčilo?