Vydáno: 17/09/2022
Aktualizováno: 26/01/2023

Jak zjistit a měřit návštěvnost stránek

Vojtech Bruk
Vojtěch Bruk
Tvůrce profitabilních WordPress webů

Návštěvnost stránek je pro autora webu zásadní údaj. Jakými způsoby ji zjistit?...

návštěvnost stránek

Návštěvnost stránek je základ. Je to základ pro úspěch vašich stránek, ale je to i základ pro všechny ostatní metriky.

Jak můžete návštěvnost měřit?

Pojďme se podívat na 5 základních způsobů.

1. Google Analytics

Na stránkách https://analytics.google.com/ si založíte účet, přidáte projekt a následně pomocí pluginu nebo ručně přidáte měřící kód na vaše stránky.

Jakmile je kód přidán, uvidíte v Analytics statistiky návštěvnosti a dostanete se i k řadě dalších metrik.

481

Uživatel by měl se sbíráním dat vždy souhlasit (cookie lišta), takže pokud nesouhlasí, tak se v Google Analytics nezapočítá.

2. Google Search Console

Jakmile si ověříte vlastnictví stránek v Search konzoli, například pomocí pluginu RankMath, uvidíte statistiky návštěv i zde.

482

Můžete si všimnout, že ačkoliv Google Analytics i Google Search Console zobrazují stejný časový úsek, tak podle Analytics přišlo včera na web 0 lidí, podle Search Console se jich tam však prokliklo 8.

Proto je vždy dobré vědět, jak dané metriky interpretovat a co vlastně znamenají a měří.

3. Ubersuggest

Ubersuggest je nástroj Neila Patela a umožní vám na kliknutí zjistit odhadovanou návštěvnost stránek, ať už vašich nebo vaší konkurence.

483

Kromě návštěvnosti nástroj poskytuje i řadu dalších dat. Pokud nemáte velký web, data budou pravděpodobně extrémně zkreslená (z mé zkušenosti podhodnocená), nicméně stále může jít o zajímavý nástroj, pokud se chcete jen na klik podívat na odhad návštěvnosti.

Na stránkách se nemusíte nijak registrovat, ani přihlašovat a máte 3 volná vyhledání denně.

Pro velké weby (nad 5000 návštěv měsíčně, může být zajímavý i nástroj Similarweb.

4. Seo nástroje

Pokud používáte nějaký SEO nástroj, návštěvnost vyčtete snadno i z něj.

Mezi populární patří například:

  • Ahrefs,
  • Marketing Miner,
  • Collabim,
  • Semrush,
  • a mnoho dalších.

5. Pluginy

Existuje také řada pluginů, které slouží k měření návštěvnosti. Nejznámnější je asi MonstreInsights.

Nicméně sám žádný podobný plugin nepoužívám a myslím si, že oproti běžným nástrojům (Search Console a Google Anayltics), vám tyto pluginy nic zajímavého nenabídnou.

Závěr

Návštěvnost je základní a důležitou metrikou. Konkrétní doporučení a tipy pak sice vyčtete lépe z dílčích metrik, nicméně rozhodně stojí za to mít o návštěvnosti přehled.

Nástroje zmíněné v článku vám snad s tímto úkolem pomohou.

Dejte mi vědět v komentářích, jak zjišťujete návštěvnost vašich stránek vy?

Vojtech Bruk
O autorovi

Vojtěch Bruk

Baví mě prozkoumávat věci do hloubky. Proto píši tento blog. A taky se snažím svým klientům vydělávat co nejvíc peněz), to je druhý důvod.

Často kladené otázky

Související otázky k článku.

Zeptejte se mě na cokoliv

Komentáře

Zanechte první komentář

Podobné články

Google Tag Manager – vše co potřebujete vědět (2025)

Pamatujete si dobu, kdy jste museli pro každý analytický nástroj přidávat nový kód do webu? Já ano a nebyla to žádná procházka růžovou zahradou. Google Tag Manager je jako Hermionin kouzelný měšec, dáte do něj vše co potřebujete (tedy alespoň co se měřících kódů týká...). Co je Google Tag Manager? Google Tag Manager (GTM) je…

10/11/2024
Vojtěch Bruk