Podívejte se novou případovku z dokončeného webu Barbara Conana!
Přejít

Jak mohou využít malé e-shopy srovnávače jako marketingový kanál?

Vojtech Bruk
Vojtěch Bruk
Tvůrce profitabilních WordPress webů

Textilní a módní odvětví tvoří dynamický a konkurenční trh, který se rychle vyvíjí a kde je nezbytné pro úspěch firmy využívat různé marketingové nástroje, strategie a kanály. Kromě tradičních metod jako PPC a SEO, bez kterých se žádný podnikatel v tomto oboru už neobejde, existují i další přístupy, které mohou…...

Textilní a módní odvětví tvoří dynamický a konkurenční trh, který se rychle vyvíjí a kde je nezbytné pro úspěch firmy využívat různé marketingové nástroje, strategie a kanály. Kromě tradičních metod jako PPC a SEO, bez kterých se žádný podnikatel v tomto oboru už neobejde, existují i další přístupy, které mohou výrazně podpořit vaše podnikání. Jak můžete využít srovnávače cen a affiliate marketing?

Srovnávače cen

Srovnávače cen jsou online platformy, které umožňují uživatelům porovnávat ceny a nabídky různých produktů od různých prodejců. Vytváří velmi uživatelsky přívětivý prostor pro online nakupování a staly se tak nejen extrémně oblíbenými online portály, ale i významným zdrojem návštěvnosti a prodejů pro podnikatele a vlastníky e-shopů – některým dokonce generují více než ⅓ všech tržeb. V čem spočívá tato vysoká efektivita srovnávačů cen? A co je potřeba udělat, aby z ní mohl těžit i váš obchod?

Výhody srovnávačů cen:

  • Zvýšená viditelnost: Srovnávače cen představují významný kanál, který může zásadně zvýšit viditelnost vašich produktů. Nejenže mají obrovskou návštěvnost, ale zároveň se jim dařit oslovit mnohem širší skupiny potenciálních zákazníků, ne jen jednu konkrétní vámi definovanou “cílovku”.
  • Bonitní uživatelé: Uživatelé, kteří přicházejí na váš e-shop ze srovnávačů cen, již mají jasnou představu o produktu, který hledají, a jsou tak v nákupním režimu. To znamená, že návštěvnost generovaná srovnávači cen zvyšuje pravděpodobnost konverze.
  • Sledování konkurence: Srovnávače cen rovněž umožňují sledovat cenovou politiku a strategii konkurence, které pak můžete přizpůsobit tu svou.
  • Srovnání kvality a recenzí: Mnoho srovnávačů cen poskytuje uživatelům i recenze a hodnocení produktů. To umožňuje spotřebitelům srovnat nejen ceny, ale také kvalitu a spokojenost ostatních zákazníků, což patří mezi jednu z nejdůležitějších funkcí srovnávačů cen.

Jak začít s propagací na srovnávačích cen?

Proces registrace e-shopu do srovnávačů cen je zpravidla dost přímočarý. Stačí se zaregistrovat na stránkách srovnávače a (manuálně nebo pomocí API řešení) nahrát do administrace svůj .xml feed (seznam produktů a jejich charakteristik).

Některé srovnávače cen nabízejí také možnost inzerce a placených kampaní. Placené kampaně na srovnávačích vám umožní zobrazit se na vyšších pozicích v rámci porovnávání cen na produktové stránce nebo v některých případech i ve výsledcích vyhledávání. Inzerce obvykle funguje na principu pay-per-click biddingu, kdy určujete, kolik jste ochotni zaplatit za jeden proklik.

Tipy a triky

Vyberte správný srovnávač: Velké výhody (především díky své velké návštěvnosti) na jednu stranu nabízí univerzální srovnávače jako Heureka nebo Zboží.cz. Ještě zajímavější však mohou být srovnávače specializované. Lépe cílí na zainteresované zákazníky a inzerce na nich může být výhodnější. Příkladem pro textilní a módní průmysl je např. Modio.cz.

Optimalizujte produktové informace: Ujistěte se, že vaše produktové informace jsou kompletní, přesné a dobře strukturované. Vložte důležité detaily, jako jsou popisy, obrázky, specifikace a dostupnost.

Získávejte recenze a hodnocení: Uživatelé srovnávačů cen často věnují zvýšenou pozornost recenzím a hodnocením produktů. Přesvědčte své zákazníky, aby zanechali pozitivní recenze a buďte připraveni rychle vyřešit ty negativní.

Affiliate marketing

Affiliate je marketingový model, ve kterém spolupracujete s affiliate partnery (bloggery, influencery, recenzenty apod.), kteří propagují vaše produkty a získávají provizi za každý nákup, který je vygenerován jejich prostřednictvím. V textilním a módním odvětví může být affiliate marketing velmi výhodný a patří mezi jednu z nejčastějších branží, ve kterých se pravidelně využívá. Jaké výhody může affiliate marketing nabídnout?

Jak affiliate funguje

Základem affiliate marketingu je sdílení odkazu na váš produkt určitým partnerem. Tím může obvykle být nějaký tvůrce obsahu (kterých je v tomto oboru hodně), magazín, stávající zákazník apod. Kromě spolupráce s jednotlivými partnery můžete také navázat přímá partnerství se spřízněnými e-shopy. Další možnost pak představují již existující affiliate sítě, které shromažďují velký počet partnerů a představují jakési ready-made affiliate řešení (pochopitelně za cenu větší provize).

Výhody affiliate marketingu

  • Snížení nákladů a sdílené riziko: Při affiliate marketingu platíte pouze za úspěšné prodeje, čímž se snižuje riziko a náklady na reklamu. Vzhledem k tomu, že se provize vyplácí pouze za konverze, sdílíte navíc toto riziko s vašimi affiliate partnery, což může samo o sobě vést k lepším výsledkům.
  • Zvýšená důvěryhodnost: Propagace vašich produktů prostřednictvím důvěryhodných affiliate partnerů posiluje důvěru spotřebitelů ve vaši značku.
  • Cílená reklama: Spolupráce s affiliate partnery vám umožní přesně cílit na specifické cílové skupiny a oslovit je s relevantními nabídkami.

Lepší konverzní poměr: Uživatelé, kteří přijdou na váš e-shop prostřednictvím affiliate partnerů, mají větší pravděpodobnost provést transakci.

Vojtech Bruk
O autorovi

Vojtěh Bruk

Baví mě prozkoumávat věci do hloubky. Proto píši tento blog. A taky se snažím svým klientům vydělávat co nejvíc peněz), to je druhý důvod.

Odběr novinek

Nechte si zasílat nejlepší a nejnovější články z blogu.

Newsletter simple
Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů
Kurz zvýšení návštěvnosti banner

Komentáře

Zanechte první komentář

Podobné články

No results