Na otázku výše tuším odpověď.
Nicméně jelikož jsou firmy sbírající kontakty (leady) online moje nejčastější a “nejoblíbenější” klientela, tušit je málo…
Proto svou strategii otestuji v přímém přenosu a pokud se mýlím, tak to všichni uvidí).
Test bude probíhat pro frázi: Tvorba webových stránek Brno, kterou hledá asi 320 lidí měsíčně a firem, které se na tuto frázi snaží umístit je v SERPu hned několik stránek.
6. 5. 2024 kdy začínám psát tento článek jsme 9., přičemž všechny domény nad námi mají větší autoritu než my.
Bude to boj).
Tento článek bude fungovat tak, že každý týden udělám nějaký update a jakmile se dostaneme do top 3., natočím nějaké souhrnné video o naší cestě).
Co se dá dělat, abychom posunuli stránku v lokálním vyhledávání?
On-page
- zlepšit obsah;
- unikátní obsah;
- uživatelské signály;
- checklist věcí, co má taková stránka mít;
- zvýšit time on page;
- zamezit doorway;
- zamezit návratu do SERPu;
- FAQ;
- nekanibalizovat stránku ostatními podobnými;
- tvorba silo struktury (byť věřím, že dává smysl sémanticky smysluplnně mezi sebou jednotlivá sila propojovat)
Off-page
- interní odkazy;
- katalogové zápisy;
- externí odkazy;
- umazat URL z webu;
- zlepšit nadřazenou stránku;
- ubrat podobných postů
Technické SEO / technická stránka
- strukturovaná data;
- drobečková navigace;
- zrychlit web;
- optimalizace popisků a EXIF dat obrázků
Časem asi zkusíme většinu z výše zmíněného).
Pojďme na to.
Po 3. týdnech jsme na 4. pozici, což je motivující, ale rozhodně nechceme usnout na vavřínech, spíše je to velká motivace, protože 3. pozice už je většinou “nad” map packem, což by pro nás bylo super.
Po měsíci a pár dnech se nám povedlo dostat do TOP 3 🎉🎉🎉
Natočil jsem tedy souhrnné video níže:
A dál budu tento článek updatovat, jelikož mi přijde, že ještě pár věcí určitě stojí za to udělat).
Nicméně v podstatě tento experiment uzavírám s tím, že se nám povedlo dosáhnout toho, co jsme chtěli 🤝.
A pokud jsou lokální pozice ve vyhledávání něco, co řešíte u svého projektu také, neváhejte se ozvat a můžeme nezávazně probrat, co můžete na svém webu udělat, aby se vylepšily)).