Vyzkoušejte zdarma na 7 dní světově přední SEO nástroj SEMrush!
Moje recenze nástrojePřejít na nabídku

Co je funnel?

Rubrika: Online marketing
Funnel, nebo také "trubice", je termín používaný v marketingovém a obchodním prostředí k popisu procesu, při kterém se velké množství…...
Co je "Looker studio". V tomto článku se dozvíte co "Looker studio" je.

Vojtěch Bruk

Funnel, nebo také “trubice”, je termín používaný v marketingovém a obchodním prostředí k popisu procesu, při kterém se velké množství potenciálních zákazníků postupně zužuje na menší počet skutečných zákazníků. Tento proces se obvykle týká různých fází zákaznického zájmu a závazku, jako jsou například získání pozornosti, vyvolání zájmu, vytváření důvěry a nakonec provedení objednávky. Funnel se používá k monitorování a řízení toku potenciálních zákazníků a umožňuje pochopit, na kterých místech dochází k úbytku zájmu a kde je třeba zlepšit.

Jaké jsou online funnely?

Online funnely jsou funnely, které se týkají procesu získávání a vytváření závazku potenciálních zákazníků prostřednictvím internetu. Typický online funnel se skládá ze tří hlavních fází: získání pozornosti, vyvolání zájmu a vytváření důvěry. První fáze zahrnuje získání potenciálních zákazníků na webovou stránku prostřednictvím reklamy nebo SEO. Druhá fáze zahrnuje získání jejich zájmu prostřednictvím obsahu nebo nabídky. Třetí fáze zahrnuje vytváření důvěry prostřednictvím zpětné vazby zákazníků a zajištěním bezpečného a snadného způsobu platby. Konečným cílem online funnelu je získat závazek zákazníka k nákupu nebo služby.

Jak vytvořit fungující funnel?

Aby byl funnel úspěšný, je důležité, aby byl dobře navržený a zahrnoval všechny důležité fáze zákaznického zájmu a závazku. Následující kroky mohou pomoci při vytváření fungujícího funnelu:

  1. Stanovení cílů: Je důležité mít jasné cíle, které chcete funnelem dosáhnout, jako například zvýšení prodeje nebo získání nových zákazníků.
  2. Identifikace cílové skupiny: Důležité je poznat vaši cílovou skupinu a mít představu o tom, jaké informace a nabídky by mohly jejich zájem vyvolat.
  3. Navržení funnelu: Následně je třeba navrhnout jednotlivé fáze funnelu a určit, jaké informace a nabídky budou na každé fázi zobrazeny.
  4. Implementace a testování: Poté je třeba implementovat funnel a otestovat ho, abyste zjistili, zda funguje správně a zda získává zákazníky.
  5. Analýza a zlepšování

Kolik tvorba funnelu stojí?

Je těžké poskytnout přesnou cenu bez dalších informací o tom, co konkrétně byste měli na mysli pod pojmem “online funnel”. V zásadě by ale cena závisela na tom, jak složitý a rozsáhlý by měl být online funnel, a také na tom, kdo ho bude vytvářet. Cenové rozpětí by mohlo být velmi široké a mohlo by se pohybovat od několika stovek do několika tisíc korun. Doporučil bych Vám navštívit nějakou agenturu, která se zabývá tvorbou online funnelů, a poptat se jich na konkrétní cenu.

Vojtech Bruk
O autorovi

Vojtěch Bruk

Baví mě prozkoumávat věci do hloubky. Proto píši tento blog. A taky se snažím svým klientům vydělávat co nejvíc peněz), to je druhý důvod.

Příbuzné pojmy

Příbuzné články

Kniha Na volné noze –⁠ jak na mě zapůsobila tato „bible“ freelancingu?

Na volné noze jsem četl poprvé v roce 2019, když jsem začínal podnikat. A od té doby ještě mockrát… Mám takový zvyk , že si v knihách ohýbám stránky, které mě zaujmou nebo mi přijdou užitečné, abych se k nim mohl jednoduše vracet. Knihu Na volné noze mám pozohýbanou tak, že v podstatě zdvojnásobila svůj objem. A…

16/10/2024
Vojtěch Bruk

5 knih, které bych si chtěl přečíst na začátku svého podnikání

Člověk se chybám nevyhne a v podnikání to platí dvojnásob. Přesto jsem si jistý, že se dá dělat chyby lepší a to tím, že se člověk vzdělává a odpustí si chyby zbytečné, které za něj udělali už ostatní. Podíval jsem se zpětně na svou podnikatelskou cestu a níže najdete 5 knih, které věřím, že by…

22/09/2024
Vojtěch Bruk