SEO checklistů existuje řada. V zahraničí se můžete inspirovat u Backlinka nebo Ahrefsu. V našich luzích a hájích je dostupný checklist věnovaný SEO analýze Pavla Ungra. Osobně jsem chtěl však vytvořit jednoduchý, nenáročný a užitečný list, který vám přinese výsledky.
Tak jsem jej vytvořil.
Používám jej u každého článku. Jde o Paretovský checklist. Udělat 20 % optimalizace a mít 80 % jejich benefitů. Hodně muziky za málo peněz. To je cílem. List se tedy nesnaží být vyčerpávající či kompletní.
Jde o zdravé minimum.
Tím spíše si jej můžete upravit a rošířit přesně pro vaše odvětví.
14 SEO požadavků dobrého článku
- Článek má jen jeden nadpis H1
- Nadpis H1 obsahuje klíčové slovo
- Klíčové slovo je v url článku
- Klíčové slovo je v metadeskripci
- Klíčové slovo je na začátku obsahu
- Článek obsahuje odkazy na jiné weby
- Článek obsahuje odkazy na ostatní články/stránky ze stejného webu
- Všechny odkazy jsou využívány kontextuálně
- Žádný odkaz se neopakuje
- V článku je obrázek
- Všechny obrázky mají vyplněný alt atribut, nejčastěji klíčovým slovem
- Stránka se načítá pod 4 vteřiny na mobilu i počítači
- Odkaz na článek byl odeslán do konzole Google (občas Seznam)
- Článek byl přidán do nástroje na sledování pozic v Google SERPu
Toto je můj minimalistický SEO checklist. Snažím se jej dodržet u každého článku a nese ovoce.
Existuje i řada komplexní a často placených SEO checklistů, nicméně pokud začínáte, nemyslím si, že by byl potřebné.
Dejte mi vědět, jakou zkušenost máte se SEO optimalizací vy, případně co byste do checklistu přidali!