Email marketing je dle mého jeden z nejefektivnějších způsobů propagace vůbec.
V tomto článku si jej představíme blíže. Podíváme se na nástroje, přes které jej můžete provozovat a nahlédneme i na konkrétní tipy, které můžete v této oblasti využít, ať už jste freelancer, malá firma, nebo eshop.
Co je emailový marketing?
Jde o využití emailů lidí (kteří vám svou adresu dobrovolně dali) k navázání vztahu, rozesílání užitečného obsahu a propagaci produktů.
Nejčastější formou emailového marketingu je pravděpodobně psaní a rozesílání newsletteru.
U e-shopů je pak emailový marketing využíván především k rozesílání různých akčních nabídek, kuponů a slev.
Osobně mám (skvělou) zkušenost s emailovým marketingem především jako s formou obsahového marketingu (newsletter, sekvence emailů…), takže tomuto využití se bude tento článek věnovat především.
Budou zmíněny možnosti, které emailový marketing nabízí e-shopům, nicméně díky mé malé zkušenosti do nich nebudu nijak příliš zabíhat.
Jak sbírat emaily lidí?
Abyste mohli emailový marketing provozovat, tak nejprve potřebujete emaily lidí, kterým můžete emaily používat.
Způsobů, jak tyto emaily od lidí získat je řada.
Důrazně doporučuji vyhnout se různému kupování emailových listů, spamu a podobným praktikám. Časem se vám mohou šeredně nevyplatit a stejně nejsou potřeba.
Emailový marketing funguje skvěle, i když hrajete naprosto dle pravidel.
Kde tedy emaily sbírat?
1. Vytvoříte místo, kde vám lidé mohou email svěřit
Toto má nejčastěji podobu přidání přihlašovacího formuláře na web. Nicméně tam bych se určitě nezastavil. Pokud využíváte sociální sítě, tak emailové odběratele můžete sbírat i na:
- Facebooku,
- Twitteru,
- Pinterestu…
Ať už je pro vás emailový marketing prioritou, nebo spíše zajímavým pokusem, doporučuju vytvořit několik míst, kde se lidé k odběru vašich emailových novinek budou moci přihlásit.
2. Tvorba lead magnetu
Vytvoříte něco, co lidé za odběr newsletteru získají.
- Seznam zdrojů,
- šablonu,
- exkluzivní obsah (například rozhovor)
- různé kupony, slevy, akce
Když dáte lidem důvod, aby vám svůj email svěřili, tak logicky zvýšíte šanci na to, že to lidé opravdu udělají.
A uvidíte, že i když důvod není nikterak přesvědčivý a opravdu lead magnet vytvoříte v rychlosti, tak uvidíte obrovský rozdíl oproti tomu, kdybyste žádný magnet nevytvořili.
3. Přidání možnosti odběru emailových novinek do činností, které lidé na vašich stránkách dělají
Nakupujete na e-shopu a před odesláním objednávky máte možnost zakliknout možnost přihlásit se k odběru novinek, po tom co dokončíte objednávku.
Toto je první, zdaleka však ne jediná možnost.
Buďte kreativní:
- vytvořte testy, přičemž výsledky zašlete danému jedinci po zaslání na email,
- udělejte na vašich stránkách přihlašovací sekci,
- dopište do článku zajímavou část a tu dejte za “e-mailový” paywall
Možností je neomezeně.
Jak emaily využít?
Můžete plánovat klasické marketingové kampaně a rozesílání propagačních materiálů.
Nejlepší mi však přijde
- psát newsletter,
- posílat edukativní sekvence.
Obojího nejlépe dosáhnete pomocí nějakého emailové nástroje, přičemž osobně mi přijde nejlepší MailerLite.
Slovo závěrem
Emailový marketing je tradiční metoda, která však stále čeká na svá netradiční využití.
Dejte mi vědět v komentářích, jakou zkušenost máte s emailovým marketingem vy?