Přistávací stránka (anglicky landing page) je stránka s cílem jediné, jasně definované akce, kterou má návštěvník provést.
Takovou akcí může být:
- Přihlásit se k odběru newsletteru,
- Objednat produkt,
- Vyplnit dotazník,
- Odeslat formulář apod.
Přistávací stránka se jí říká proto, protože by na ni měla “přistávat návštěvnost” z ostatních míst.
Představme si autora, kterému vyšla kniha. Knihu propaguje na všech svých sociálních sítích, v newsletteru a v blogových článcích. Na všech těchto místech pak přidá odkaz na web/přistávací stránku, kde si lidé mohou knihu koupit. Daná stránka má laserové zaměření a je maximálně optimalizována pro konverzi.
Co by vás mělo v kontextu landing page zajímat především?
To zda landing page funguje jak má, se často odhaduje skrze konverzní poměr. Pokud vás zajímá, jak lze tento poměr zvětšit, můžete se podívat na článek 6 tipů pro větší konverzní poměr.
Nicméně konverze nebudou jedinou statistikou, která vás bude v Google Analytics zajímat. Pracovat budete pravděpodobně i s časem stráveným na stránce, bounce rate a podobně.
Jako vždy platí, že nelze dát obecný recept, každá landing page bude mít vlastní cíle a těm bude potřeba přizpůsobit i metriky, které v rámci ní budeme sledovat.