Vyzkoušejte zdarma na 7 dní světově přední SEO nástroj SEMrush!
Moje recenze nástrojePřejít na nabídku
Vydáno: 02/10/2022
Aktualizováno: 02/05/2024

Content hub – jak dominovat vyhledávačům (2024)

Vojtech Bruk
Vojtěch Bruk
Tvůrce profitabilních WordPress webů

Content hub je poměrně komplikovaný pojem na pochopení. Jedná se vlastně o specifické uspořádání souvisejícího obsahu, níže vám prozradím více....

content hub

Vysoké pozice ve vyhledávačích jsou cenné. Proto se věnujeme optimalizaci pro vyhledávače, abychom naše šance na dobré umístění maximalizovali.

SEO nástroje vám pomohou vaše snahy měřit, nicméně kde začít?

Víte ale, jak moc cenné první pozice jsou?

Podle Sistrix analýzy klikne celých 28 % lidí, kteří daný výsledek hledají, na první výsledek v Google. První tři výsledky pak “vcucnou” přes 50 % veškeré hledanosti!

631

Zdroj: https://www.sistrix.com/blog/why-almost-everything-you-knew-about-google-ctr-is-no-longer-valid/

Díky této asymetrii je jasné, že pokud se vám podaří dostat byť jen o pozici výš, je to velký rozdíl. A vztah je exponciální.

z 10 na 9 pozici si polepšíte o 12 %

z 3 na 2 pozici si polepšíte již o 42 %

z 2 na 1 pozici si polepšíte dokonce o 81 %

Statistiky není potřeba brát doslova. Důležitý je princip, který ilustrují: dostat se ve vyhledávačích na první pozici s sebou nese exponenciální výhody.

Nicméně dostat se na první pozici je těžké.

Proto si pojďme představit taktiku content hubu, se kterou je to sice také těžké, nicméně reálné.

Co je content hub?

Content hub je stránka, kde mohou uživatelé najít všechny informace o jednom tématu. Nachází se na pomezí příspěvku a webové stránky. Typicky z něj vede řada odkazů na přidružené posty a z řady míst se odkazuje na něj.

Jste z definice trochu zmatení?

Pokud vám nedělá problém angličtina, můžete se podívat na skvělé video od Ahrefs:

U mě na webu jsou například budoucími content huby tyto příspěvky:

Momentálně vypadají především jako články, v budoucnu však přibudou obrázky, videa a budou vypadat spíše jako podstránky.

V čem je síla content hubu?

Z lidského hlediska v tom, že vypadáte jako autorita na dané téma.

Z technického hlediska v interních lincích. V těch především. Jelikož se content hub skládá z řady článků, tak na hlavní článek (content hub) vede řada interních odkazů, díky čemuž naznačujete Google algoritmu, že je téma opravdu důležité.

Jak to shrnuli na seerinteractive, jde o rozdíl mezi klasickým obsahem:

632

A obsahem, z kterého se stal content hub:

633

Zdroj: https://www.seerinteractive.com/blog/content-hubs-101-a-guide-to-seo-content-strategy/

Jak napovídají i obrázky, další velkou výhodou content hubů je, že je vlastně můžete vytvořit i ze stávajícího obsahu.

Často jej stačí jen jinak prolinkovat a uspořádat.

Jak vytvořit content hub

Nejprve musíte zvolit vhodné téma. To je takové téma, které není ani moc úzké, ani moc široké.

  • JavaScriptové otázky u pohovoru na mediorní pozici – moc úzké téma
  • IT – moc široké téma
  • Jak se připravit na IT pohovor – téma akorát.

Jakmile máte hlavní téma, můžete napsat hlavní článek a následně několik menších, které s hlavním provážete.

Content hub můžete větvit a rozšiřovat postupně. Není určitě potřeba napsat vše naráz. To, že budete hub rozšiřovat postupně je dobré i v tom, že Google uvidí na vašich stránkách průběžnou aktivitu, což má rád.

Dobrou možností tvorby hubu je také rozsekat již existující článek a udělat z jeho částí článků více.

Nezapomínejte, že interní linky jsou jedním z hlavních důvodů, proč content hub vlastně tvoříte.

Slovo závěrem

Dávno nestačí napsat krátký článek o populárním tématu a čekat, než se dostanete na první místo na Google. Nebo vůbec nějaké. Jestli to tak vůbec někdy bylo, jsou tyto dny nenávratně pryč.

Což je dobře.

Stále je totiž možné se na první místa dostat (logicky), jen to stojí více usílí. Vznikla tedy jakási bariéra, která odradí řadu lidí, pro které je SEO moc zdlouhavé a náročné.

Díky tomu budete často čelit paradoxně nižší konkurenci, protože lidí, kteří tvoří kvalitní obsah, prostě není tolik.

Když navíc tuto výhodu propojíte s inovativíními přístupy – například využitím content hubů, uvidíte, že uspějete.

A nejspíše i dříve, než jste si mysleli!

Dejte mi vědět v komentářích, jaký názor máte na contenty huby vy?

Vojtech Bruk
O autorovi

Vojtěch Bruk

Baví mě prozkoumávat věci do hloubky. Proto píši tento blog. A taky se snažím svým klientům vydělávat co nejvíc peněz), to je druhý důvod.

Komentáře

Zanechte první komentář

Podobné články

AI SEO: Jak připravit web pro velké jazykové modely (4 tipy)

V době, kdy umělá inteligence začíná hrát stále větší roli ve vyhledávání, je důležité připravit svůj web nejen pro lidské návštěvníky, ale i pro AI systémy. Jako vývojář WordPressu a SEO nadšenec vám ukážu, jak to plánuju udělat. Proč je AI SEO důležité? Představte si AI jako nového průvodce ve světě internetu. Stejně jako dříve…

09/11/2024
Vojtěch Bruk

Search GPT: Budoucnost vyhledávání?

ChatGPT Search mění internetové vyhledávání. Objevte, jak vám může ušetřit čas, jak se liší od Google a proč by vás měl zajímat 👇

09/11/2024
Vojtěch Bruk

8. míst, kde získat autoritativní zpětný odkaz zdarma

Existuje spousta míst, kde se stačí zaregistrovat a můžete získat (většinou s využitím profilu na dané služby) zpětný odkaz na vaše stránky. Je dobré nečekat žádné zázraky, nicméně, obzvláště pro nové projekty může jít o cenné první odkazy. Níže najdete 6. míst, kde jsem se zkusil zaregistrovat a získat z nich zpětný odkaz já. 1.…

09/10/2024
Vojtěch Bruk