O tom, jak si blog založit, jsme již psali. Možná už ale blog máte a přemýšlíte, jak jej dostat mezi lidi. Blog člověk píše pro ostatní a když blog nikdo nečte, ztrácí tato aktivita na zábavnosti.
Podíváme se na 5 tipů, které vám pomohou váš blog zpropagovat.
P.S. Kromě tohoto “pracovního” blogu píšu i osobní blog, který navštěvuje podstatně více lidí:
Statistiky za poslední tři měsíce
Takže většinu tipů jsem vyzkoušel sám na sobě a jejich efektivitu ověřil v praxi.
1. SEO
Optimalizace pro vyhledávače je jednou z nejlepších investic do marketingu, kterou můžete v rámci snahy o zvýšení návštěvnosti udělat.
I když si uděláte primitivní analýzu klíčových slov a použijete k tomu klidně některý z nástrojů zdarma, ve výsledcích to rozhodně poznáte.
Důležité pak také je, abyste psali SEO články, respektive takové články, které mají vyhledávače rády a rozumí tomu, o čem jsou.
Pomůže také, pokud pro své stránky a články získáte nějaké zpětné odkazy – přičemž zde jsem psal o třech nejjednodušších tipech na to, jak to udělat.
2. Sociální sítě
Sociální sítě jsou asi nejzřejmějším způsobem, jak stránky propagovat. Nastavit automatické publikování příspěvků je asi to, co si pod pojmem propagace na sociálních sítích většina lidí představí.
A je to dobrý začátek.
Ještě lepší pak je, když se vám povede odkazy na příspěvky kromě svých účtů decentně zpropagovat také na stránkách různých tématicky přidružených skupin.
Pokud však chcete využít sociální sítě opravdu na maximum, potřebujete vybudovat ekosystém, komunitu, rodinu.
Klidně se přijďte podívat na náš Discord, kde to můžeme probrat. Nicméně klíč k budování komunity je jednoduchý: musíte být jedním z jejich členů:
- účastnit se diskuzí,
- reagovat na komentáře,
- snažit se lidem naslouchat a zrcadlit jejich přání ve vaší tvrobě.
Většina blogů a firem přidává na sociální sítě odkazy na své články a čeká, že se lidé přetrhnou, aby na odkaz klikli.
Proč by je to ale mělo zajímat?
Zkuste jim dát důvod.
3. Placená propagace
Pod pojmem placené propagace si většina lidí představí PPC reklamu. To je jedna z možností, nicméně určitě nejde o možnost jedinou.
Naopak bych vřele doporučil zaměřit se i na ostatní alternativní formy.
Můžete se tedy zamyslet nad:
- Koupí místa v rámci něčího newsletteru,
- Umístěním vašeho linku do sekce “zdrojů”,
- Pronájmem místa na stránkách na banner,
- Promo post v něčí skupině na sociálních sítích…
Možnosti jsou neomezené a s trochou fantazie jich určitě vymyslíte spoustu.
3. Křížové spolupráce
Guest-posting je asi nejjednodušší formou: vypublikujete článek na cizí blog a někdo zase vypublikuje článek na ten váš.
Vaše publikum tak pozná daného člověka a publikum toho, s kým spolupracujete, zase pozná vás.
Možnosti spolupráce zde však zdaleka nekončí.
Pokud nejde o vašeho přímého konkurenta, ale spíše někoho s kým se doplňujete (například vy cvičíte psy a on staví psí boudy), našli jste svatý grál.
Cílíte na totožné publikum, ale každý z vás naplňuje jinou potřebu tohoto publika.
V takovém případě můžete:
- Vzájemně dát bannery na stránky,
- zmiňovat se v článcích,
- přidat si odkazy do sekce doporučení a mnoho dalšího…
Pokud zatím o nikom takovém nevíte, tak se zkuste zamyslet a pohledat. Může se vám to neskutečně vyplatit.
5. Začněte psát a rozesílat newsletter
Jak jsem psal již v článku o propagaci webových stránek, na newsletter nedám dopustit. Věřím, že jde o nejefektivnější marketingovou praktiku vůbec.
A není to těsně.
Za zkoušku nic nedáte, vyzkoušejte některý z newsletter nástrojů nebo napište první vydání newsletteru jednoduše z vašeho emailu.
Uvidíte. Zní to možná zvláštně, ale výsledky vás překvapí.
Slovo závěrem
Zlatá éra blogů je za námi. Blogy nicméně dále existují a vždy existovat budou. A i když je jejich propagace těžší, než byla dříve, stále bych rozhodně neřekl, že je těžká.
Ano, musíte udělat pár kroků navíc, nestane se to “samo”, nicméně tyto kroky se vám bohatě vyplatí.
Dejte mi vědět v komentářích, jakou zkušenost máte s propagací vašeho blogu vy?