Co je emailový marketing?
Jde o využití emailů lidí (kteří vám svou adresu dobrovolně dali) k navázání vztahu, rozesílání užitečného obsahu a propagaci produktů.
Nejčastější formou emailového marketingu je pravděpodobně psaní a rozesílání newsletteru.
U e-shopů je pak emailový marketing využíván především k rozesílání různých akčních nabídek, kuponů a slev.
Osobně mám (skvělou) zkušenost s emailovým marketingem především jako s formou obsahového marketingu (newsletter, sekvence emailů…), takže tomuto využití se bude tento článek věnovat především.
Budou zmíněny možnosti, které emailový marketing nabízí e-shopům, nicméně díky mé malé zkušenosti do nich nebudu nijak příliš zabíhat.
Jak sbírat emaily lidí?
Se dočtete v článku E-mail marketing – definitivní průvodce.
Jak emaily využít?
Můžete plánovat klasické marketingové kampaně a rozesílání propagačních materiálů.
Nejlepší mi však přijde
- psát newsletter,
- posílat edukativní sekvence.
Obojího nejlépe dosáhnete pomocí nějakého emailové nástroje, přičemž osobně mi přijde nejlepší MailerLite.
Slovo závěrem
Emailový marketing je tradiční metoda, která však stále čeká na svá netradiční využití.
Dejte mi vědět v komentářích, jakou zkušenost máte s emailovým marketingem vy?