Vyzkoušejte zdarma na 7 dní světově přední SEO nástroj SEMrush!
Moje recenze nástrojePřejít na nabídku
Vydáno: 05/10/2022
Aktualizováno: 26/01/2023

Co je Inbound marketing

Vojtech Bruk
Vojtěch Bruk
Tvůrce profitabilních WordPress webů

Jedním z typů marketingu je inbound marketing. Jak se liší od toho klasického outbound marketingu?...

inbound marketing

Inbound marketing je marketing dialogu, namísto (klasičtějšího) marketingu nátlaku.

Dle Wikipedie jde o soubor aktivit, které se snaží přivést návštěvníka, z nějž se stane spokojený zákazník, netlačí však na reklamu, ale získává pozornost potenciálních zákazníků především díky tvorbě užitečného a zajímavého obsahu.

Osobně jsem velkým zastáncem tohoto přístupu (jak jste si možná všimli) a věřím, že pro menší firmy a projekty se jedná o jediný smysluplný druh marketingu, kterému se dá věnovat.

Ať už pro svou:

  • Kapitálovou nenáročnost,
  • dlouhodobou udržitelnost,
  • efektivitu.

Nicméně možná vás inbound zaujme jen tím, v čem se liší od marketingu klasického.

Rozdíly mezi klasickým (”outbound”) a inbound marketingem

Klasický marketing (také “outbound marketing”)

  • Reklama (televize, billboardy, Google a Facebook Ads)
  • Nátlak na nákup (slevy, omezené nabídky)
  • Jednosměrný vztah

Inbound marketing

  • Tvoření obsahu (blog, newsletter, videa)
  • Interakce s “fanoušky” (komentáře na sociálních sítích, odpovídání na newsletter)
  • Oboustranný vztah

Je vám inbound sympatický?

Jak můžete s inbound marketingem začít?

Asi nejjednodušší formou je založit si blog nebo začít psát newsletter, pokud jsou vám bližší sociální sítě, můžete se svými inbound aktivitami začít tam.

Fantazií se meze nekladou.

Především jde však o filosofii inboundu. O to, v čem se liší od marketingu klasického. A pokud je vám to sympatické (a máte vhodný projekt, kde to můžete využít), cestu, jak s ním začít, si najdete snadno.

Slovo závěrem

Možná už inbound marketing dávno děláte, aniž byste o tom vlastně pořádně tušili.

Možná jste pojem dnes slyšeli poprvé a zaujal vás.

Tak jako tak, dejte mi vědět v komentářích, jak na vás inbound působí?

Vojtech Bruk
O autorovi

Vojtěch Bruk

Baví mě prozkoumávat věci do hloubky. Proto píši tento blog. A taky se snažím svým klientům vydělávat co nejvíc peněz), to je druhý důvod.

Často kladené otázky

Související otázky k článku.

Zeptejte se mě na cokoliv

Komentáře

Zanechte první komentář

Podobné články

Kniha Na volné noze –⁠ jak na mě zapůsobila tato „bible“ freelancingu?

Na volné noze jsem četl poprvé v roce 2019, když jsem začínal podnikat. A od té doby ještě mockrát… Mám takový zvyk , že si v knihách ohýbám stránky, které mě zaujmou nebo mi přijdou užitečné, abych se k nim mohl jednoduše vracet. Knihu Na volné noze mám pozohýbanou tak, že v podstatě zdvojnásobila svůj objem. A…

16/10/2024
Vojtěch Bruk

5 knih, které bych si chtěl přečíst na začátku svého podnikání

Člověk se chybám nevyhne a v podnikání to platí dvojnásob. Přesto jsem si jistý, že se dá dělat chyby lepší a to tím, že se člověk vzdělává a odpustí si chyby zbytečné, které za něj udělali už ostatní. Podíval jsem se zpětně na svou podnikatelskou cestu a níže najdete 5 knih, které věřím, že by…

22/09/2024
Vojtěch Bruk