Vyzkoušejte zdarma na 7 dní světově přední SEO nástroj SEMrush!
Moje recenze nástrojePřejít na nabídku
Vydáno: 16/09/2022
Aktualizováno: 26/01/2023

Bounce rate – proč by vás měla zajímat?

Vojtech Bruk
Vojtěch Bruk
Tvůrce profitabilních WordPress webů

Jak už z názvu vyplývá, bounce rate představuje jakousi míru. Konkrétně se jedná o tzv. míru okamžitého opuštění....

bounce rate

Podle Googlu je bounce rate (česky míra okamžitého opuštění) počet relací, kdy návštěvníci navštívili pouze jednu stránku na vašem webu a zase odešli, aniž by provedli nějakou další akci (odeslali formulář, klikli na menu, dostali se na další článek…) děleno celkovým počtem relací.

Jinými slovy tento údaj vyjadřuje kolik % z celkového počtu návštěv vypadalo tak, že lidé přišli na stránku a neproklikli se z ní nikam dál (vyvolali pouze jeden request na server analytics).

Obecnou mantrou je míru okamžitého opuštění co nejvíce snižovat: chcete aby lidé na vašich stránkách zůstavali, ne, aby po příchodu zase odcházeli. Je však velká bounce opravdu špatná?

Záleží.

Jsou případy, kdy člověk hledá nějakou informaci, najde ji a spokojeně odejde. Pokud máte takový druh stránek (například Wikipedia), vysoká míra okamžitého opuštění vás nemusí trápit.

Pro většinu stránek však vysoká bounce rate problém je.

Proč?

Proč je vysoká bounce rate problém?

Bounce rate se zdá být jednak jedním z ranking faktorů a Backlinko studie ukazuje, že bounce rate je navázána i na pozici v prohlížeči.

471

Zdroj: https://backlinko.com/hub/seo/bounce-rate

Existuje tedy dobrá šance, že snížení této metriky vám pomůže.

Pojdmě se podívat na několik základních tipů.

Jak snížit míru okamžitého opuštění?

Vřele doporučuji se nejdříve opravdu zamyslet, jestli je vysoká bounce rate pro váš web opravdu problémem.

Nicméně i když bounce rate problém není, nenapadá mě žádný důvod, jak by vám mohlo její snížení uškodit.

Jak ji tedy snížit?

Udělat stránky zábavnější

Nejjednoduším způsobem, jak vaše stránky udělat více zábavné, je psát texty, které lidé chtějí číst.

  • Používejte krátké odstavce,
  • pište skenovatelně,
  • vizuálně přitaživě
  • a neváhejte váš text bohatě prokládat obrázky a videi.

Videa se pak zdají být obzvláště zajímavým faktorem, jelikož když si někdo video z vašich stránek pustí, tak vám může raketově stoupnout průměrný čas strávený na stránkách a může to pomoci i s bounce rate.

Chytře využívat odkazy

Používat odkazy na ostatní stránky z vašeho webu, vám jednak pomůže v rámci SEO optimalizace, nicméně vám to pomůže i s bounce rate, jelikož dáváte lidem mnohem více příležitostí prokliknout se na relevantní a užitečný obsah.

Nebojte se také udělat ještě krok navíc, a vedle klasických hyperlinků dávat odkazy i do vizuálně odlišných boxů, pod obrázky, do tlačítek a podobně. Jak by měli odkazy vypadat, se pak dočtete v tomto článku.

Vřele také doporučuji používání šablon, kdy například na konci každého blogového příspěvku máte odkazy na příspěvky další.

Zlepšit UX

Uživatelský zážitek (UX) můžete zlepšit několika způsoby, mezi základní může patřit:

  • Přidat na začátek článku obsah,
  • mít dostatečně velké písmo,
  • hojně využívat bílého místa.

UX má hodně společného s kategorií udělat stránky zábavnější, nicméně nejde o synonymum. Jakmile budete hotoví s částí zezábavnění, zkuste se vcítit do vašeho čtenáře a cokoliv by vám mohlo vadit, napravit.

Zrychlit stránky

Nemalý podíl bounce rate může být způsoben prostě tím, že se lidem nechtělo čekat, než se vaše stránky načtou.

Zrychlete je.

Pokud máte web na Elementoru, může vám pomoci článek, jak zrychlit web na Elementoru, podobný článek jsem napsal i pro obecný WordPress web. Nicméně pokud zatím stránky teprve tvořit začínáte, obecně doporučuji zrovna zvolit Builder, který je rychlý již v základu například Bricks.

Optimalizace pro mobily

Většina návštěvníků přijde na váš web s největší pravděpodobností z mobilu. Ujistěte se, že jejich zážitek bude podobný zážitku uživatelů desktopu.

  • Rychlost,
  • přehlednost,
  • jasná struktura a navigace.

To jsou věci, které můžou udělat největší změnu. Optimalizace pro mobily bohužel neznamená jen zmenšit písmo z desktopu a dát pod sebe, co je na počítači vedle sebe. Vřele tedy doporučuji se na optimalizaci pro mobily zaměřit a nemusíte mít strach, rozhodně se vám to bohatě vrátí.

Miřte na správné návštěvníky

Pokud přidám na své stránky článek Nejlepší jména pro novorozence, mohu očekávat obří bounce rate, jelikož nemám žádný další obsah, kam by se lidé mohli prokliknout.

Držet se tedy svého kopyta a nesnažit se za každou cenu nahánět návštěvnost psaním nerelevantních článků pro vaše publikum, je tedy také rozhodně nečím, čím neuděláte chybu.

Slovo závěrem

Bounce rate zní možná trošku neproniknutelně, nicméně doufám, že se mi podařilo v článku tento pojem přiblížit a máte i trochu lepší představu, jak míru okamžitého opuštění vylepšit.

Dejte mi vědět v komentářích, jakou zkušenost máte s Bounce rate na všem webu?

Vojtech Bruk
O autorovi

Vojtěch Bruk

Baví mě prozkoumávat věci do hloubky. Proto píši tento blog. A taky se snažím svým klientům vydělávat co nejvíc peněz), to je druhý důvod.

Často kladené otázky

Související otázky k článku.

Zeptejte se mě na cokoliv

Komentáře

Zanechte první komentář

Podobné články

Google Tag Manager – vše co potřebujete vědět (2024)

Pamatujete si dobu, kdy jste museli pro každý analytický nástroj přidávat nový kód do webu? Já ano a nebyla to žádná procházka růžovou zahradou. Google Tag Manager je jako Hermionin kouzelný měšec, dáte do něj vše co potřebujete (tedy alespoň co se měřících kódů týká...). Co je Google Tag Manager? Google Tag Manager (GTM) je…

10/11/2024
Vojtěch Bruk