Hootsuite je jedním z nejznámějších nástrojů na plánování příspěvků na sociální sítě. Jeho možnosti však samotné plánování dalece přesahují a firmy si jej často vybírají díky jeho analytickým možnostem, centrální správě zpráv ze sociálních sítí a podobně.
Hootsuite je fajn, proč tedy hledat vůbec něco dál?
Hlavním důvodem, proč se porozhlídnout po alternativě, bude pro řadu lidí cena. Ta není u Hootsuite nijak nízká:
Osobně mi také přijde, že za danou cenu Hootsuite nenabízí nic speciálního (přičemž ostatní nástroje s menším tržním podílem se o to snaží). To je však čistě subjektivní názor a vždy záleží především na tom, co od nástroje očekáváte.
Nabízí Hootsuite plán zdarma?
Nabízí. Můžete v rámci něj mít dva sociální účty a naplánovaných 5 postů k publikaci. Plán zdarma je však lehce skryt, najdete jej nicméně na stránce Pricing.
Nejlepší alternativy Hootsuite
Alternativ existuje nespočet. Představím dvě, se kterými mám dobrou zkušenost a které sám využívám. Pokud vám však nebude sedět ani jedna, pusťte se do hledání a uvidíte, jak nezměrný svět plánovacích nástrojů je.
A něco vyhovujícího jistě najdete.
Nativní plánovače
První možností je využít nativních plánovačů, které mají přímo sítě.
Tato možnost je vhodná, pokud publikujete především na jednu síť.
Využít můžete:
- Meta Business Suite – pro Facebook a Instagram
- Tweet deck – pro Twitter
- Pro Linkedin a Pinterest, budete muset využít plánovač třetí strany (nebo nahrávat příspěvky po jednom a zvolit jim pozdější datum publikace přímo z rozhraní sítě)
Nicméně pokud chcete centrálně spravovat sítí více, bude se vám nějaká platforma typu Hootsuit hodit.
Existuje jich mnoho a představím jednu, se kterou mám skvělou zkušenost já.
Publer.io
Publer.io je podobný jako Hootsuite. Na poli plánovačů pro sociální sítě jde o relativně nového hráče a jako takový se Publer snaží prémiovými funkcemi “urvat” část trhu a zákazníků stávajícím platformám.
I ve verzi zdarma nabízí analytiku, integraci s Canvou, funkci autoschedule a jak vidíte, také omezení jsou štědřejší, než je tomu u Hootsuite.
Publer má také dobrou roadmapu, neustále přidává nové funkce a věřím, že o něm ještě uslyšíme.
Jediné co mi u něj chybí (září 2022) je možnost vidět komentáře z jednotlivých sociálních sítí přímo v něm. Na této funkci ovšem Publer momentálně pracuje.
Osobně jej tedy plánuji nadále využívat a s klidným srdcem jej můžu doporučit.
Slovo závěrem
Ať už se rozhodnete pro Hootsuite nebo jiný nástroj, důležité je, aby vám byly sociální sítě dobrým sluhou, nikoliv špatným pánem.
A sítě špatným pánem opravdu být umí. Možná dokonce tím nejhorším. Nástroje pro jejich správu by vám mohli pomoci vzít si od nich převážně jen to dobré.
Dejte mi vědět v komentářích, máte zkušenost s nějakými plánovacími nástroji? Nebo dokonce přímo s Hootsuite?