Newsletter je jedním z nejvíce podceňovaných marketingových nástrojů – navzdory tomu, že tuto větu lidé říkají od roku 1997. Co je ale na newsletteru speciálního? A proč se jím vůbec zabývat?
Důvody, proč se newsletterem zabývat
Začněme s tím proč byste si měli založit newsletter? Následující tři důvody jsou kondenzovanou odpovědí.
1. Je váš
Google změní algoritmus, sociální sítě vám dají shadow ban (výrazně omezený dosah, skrytá aktivita) a mohl bych pokračovat do nekonečna. Newsletter ne. Newsletter je váš, a dokud budou chtít lidé číst vaše zprávy, budou moci.
2. Personalizace i škálovatelnost v jednom
Lidé jsou zvyklí u emailů na osobní sdělení. Píšou nám známí, kolegové, rodina… I proto email neustále kontrolujeme.
3. Nízkonákladovost
Newsletter můžete začít na MailerLitu úplně zdarma. Lead magnet (něco, co vaši odběratelé dostanou za odběr) lze vytvořit také zdarma nebo extrémně nízkonákladově. Hlavní investicí je tedy čas, který dáte do tvoření obsahu.
4. Nerušenost pozornosti / místo pro dlouhý obsah
Zaujmout někoho na sociálních sítích je těžký úkol. I když se to podaří, udržet pozornost dnešních “brouzdačů” na delší dobu je téměř nemožné. Nicméně chytlavý email může mít několik stran textu a lidé si jej přečtou.
5. Čísla
Že má email ROI okolo 36x nebo že každý odběratel má hodnotu [$1 měsíčně, i když je to nejspíše méně](https://pamneely.com/email-subscriber-value-2/#:~:text=Each email subscriber is worth,a list of 10%2C000 subscribers.) jste už možná slyšeli. Nicméně dokud sílu newsletteru nezažijete, není to ono.
Pro mě samotného byl email s dvacetinou lidí oproti sledujícím na sociálních sítích násobně efektivnější nástroj. A bude. Stejně jako věřím, že může být i pro vás.
Dejte mi v komentářích vědět, jakou zkušenost máte s newsletterem vy!