Zeptáte-li se někoho, zda potřebujete web stránku, zpravidla vám odpoví, že ano. Nejčastěji z důvodu:
- Nemáte žádný web
- Máte ošklivý web
- Nemáte web od člověka, kterého se ptáte
Realita je však složitější. A vřele doporučuju odpovědět si na 5 otázek níže, než se daných lidí zeptáte.
Jak tedy poznat, zda potřebujete web?
Otázky, které napoví
Pokud projdete tímto otázkovým trychtýřem alespoň na úroveň 4, začal bych o novém webu uvažovat.
Chceme web z nějakého důvodu?
P.S. Že vám někdo řekl, že jej máte mít, není důvod.
Ne —> nepotřebujete web
Ano ↓
Jde cíle, kterého chceme webem dosáhnout, dosáhnout efektivněji jinak?
Ano —> nepotřebujete web (zatím)
Ne ↓
Když dosáhneme cíle, který si od webu slibujeme (např. nový zákazníci), dokážeme jej zužitkovat (obsloužit zákazníky)?
Ne —> nepotřebujete web, potřebujete nejdříve spíše zdražit, rozšířit tým, zefektivnit práci
Ano ↓
Máme o tvorbě webu a jeho efektivitě realistickou představu?
Zde se budete muset zeptat někoho z oboru, případně vašich známých, kteří web mají.
Ne —> nepotřebujete web
Ano ↓
Dává web smysl, i když jej srovnáme se všemi ostatními možnostmi investice?
Ne —> nepotřebujete web
Ano ↓
Je čas oslovit nějakého tvůrce, agenturu, nebo se pustit do tvorby webu svépomocí. Pokud tvůrci v rámci žádosti o vytvoření nabídky přiložíte odpovědi na tyto otázky, bude vás milovat – a dokáže vytvořit mnohem lepší nabídku.
U webu platí stejné pravidlo jako při nákupech v outletu. I když danou věc nutně potřebujete, zamyslete se, jestli ji budete potřebovat i za tři dny, případně roky.
Tyto otázky by vám mohli pomoci najít odpověď.
V komentářích mi dejte vědět, jak přemýšlíte o tvorbě webu vy!