Vydáno: 09/11/2024
Aktualizováno: 09/11/2024

Search GPT: Budoucnost vyhledávání?

Vojtech Bruk
Vojtěch Bruk
Tvůrce profitabilních WordPress webů

ChatGPT Search mění internetové vyhledávání. Objevte, jak vám může ušetřit čas, jak se liší od Google a proč by vás měl zajímat 👇...

OpenAI nedávno představilo ChatGPT Search – nový způsob vyhledávání, který by mohl změnit způsob, jakým získáváme informace na internetu.

Doteď bych Chat GPT trénován na historických datech. ChatGPT search jej však připojuje na internet, takže bude mít reálné data, prohledávat internet a uvádět zdroje.

Co je SearchGPT?

SearchGPT je AI vyhledávač v rámci Chatu GPT, který má přístup k internetu a kromě odpovědí poskytuje také zdroje dat. Nejsnázeji si to můžete představit jako klasického chat bota jen s tím rozdílem, že zdrojujue své informace a má přístup k internetu.

Hlavní výhody oproti klasickému vyhledávání:

  • Konverzační rozhraní – můžeš se ptát přirozeným jazykem jako při běžné konverzaci;
  • Přímé odpovědi – nemusíš proklikávat desítky výsledků;
  • Citace zdrojů – u každé informace vidíš, odkud pochází (tak to alespoň tvůrci GPT slibují);
  • Možnost doptávání – můžete pokládat navazující otázky a vlastně s výsledky “chatovat”

Jak se liší od Google?

Google je stále králem vyhledávání s 82 miliardami návštěv měsíčně (ChatGPT má zatím “jen” 3,1 miliardy).

Hlavní rozdíly jsou:

  1. Způsob vyhledávání – Google využívá svůj search algoritmus založený na sémantice a klíčových slovech, ChatGPT Search využívá zase svůj LLM algoritmus.
  2. Formát výsledků – Google nabízí seznam odkazů, ChatGPT Search poskytuje shrnutí s citacemi (generuje přímo text)
  3. Kontext – ChatGPT Search si pamatuje předchozí konverzaci a můžete na ni navazovat, doptávat se

Pro koho je ChatGPT Search vhodný?

ChatGPT Search se hodí především když:

  • Potřebujete rychlou a ucelenou odpověď na konkrétní otázku a nemáte čas procházet výsledky Google
  • Chcete porozumět složitějšímu tématu a zároveň chcete, aby AI asistent čerpal z aktuálních zdrojů a zdroje uváděl
  • Chcete si udělat rychlý přehled a získat doporučení na zdroje, které pro vás budou pravděpodobně nejvíce relevantní

Naopak pro vyhledávání konkrétních webů, obrázků nebo produktů je stále pravděpodbně lepší Google.

Dostupnost a budoucnost SearchGPT

SearchGPT je momentálně dostupný pouze pro uživatele ChatGPT Plus a Teams a to jen těm, kteří si vyčkali waitlist na: https://chatgpt.com/search.

Nicméně velmi brzy bude SearchGPT dostupný všem prémiovým uživatelům a později pravděpodobně úplně všem.

Nahradí SearchGPT Google?

Osobně si myslím, že ChatGPT Search nenahradí Google, ale může změnit způsob, jakým přistupujeme k vyhledávání informací. A dost možná může Google ztratit nějakou část lidí, kteří jej nyní využívají.

Obecně to však nevidím, zas tak horké… A zatím to vnímám především spíše jako ohrožení Perplexity AI než samotného Google.

SEO každopádně bude dle mého každopádně stále potřeba)) a to jak pro Google tak LLM sítě / AI modely.

Závěr

ChatGPT Search představuje zajímavou alternativu ke klasickému vyhledávání. I když zatím neohrozí dominanci Googlu, ukazuje nám možnou budoucnost získávání informací na internetu.

Pro nás jako tvůrce obsahu to znamená zaměřit se ještě více na kvalitní, fakticky správný obsah s jasnou strukturou.

Co si o ChatGPT Search myslíte vy? Uškodí výrazně klasickým vyhledávačům?

👇 Dejte mi vědět do komentářů!

Pozn.: Vzhledem k rychlému vývoji AI se vlastnosti ChatGPT Search mohou a budou rychle měnit. Proto se vždy podívejte, kdy byl tento článek aktualizován.

Vojtech Bruk
O autorovi

Vojtěch Bruk

Baví mě prozkoumávat věci do hloubky. Proto píši tento blog. A taky se snažím svým klientům vydělávat co nejvíc peněz), to je druhý důvod.

Často kladené otázky

Související otázky k článku.

Zeptejte se mě na cokoliv

Momentálně je ChatGPT Search dostupný pouze pro předplatitele ChatGPT Plus a Teams. V následujících měsících by měl být zpřístupněn i pro běžné uživatele zdarma. Přesné datum uvedení zatím OpenAI neoznámilo.

Hlavní rozdíl je v přístupu k internetu a tím i aktuálním informacím. Zatímco běžný ChatGPT má znalosti omezené svým tréninkovým datasetem, ChatGPT Search aktivně prohledává internet a poskytuje aktuální informace s odkazy na zdroje. Bude tedy vhodnější pro hledání současných událostí a faktů.

ChatGPT Search může změnit způsob, jakým lidé hledají informace, což ovlivní i SEO strategii. Bude důležitější než kdy dřív:

  • Vytvářet kvalitní, fakticky přesný obsah;
  • Zaměřit se na přirozenou konverzační formu;
  • Získávat odkazy z důvěryhodných zdrojů. 

Abychom byli pro ChatGPT dobrým zdrojem a objevovali se v jeho datasetu.

Více o SEO strategiích se dozvíte v mém článku o SEO optimalizaci.

ChatGPT Search není nejspíše nejlepší volbou pro:

  • Vyhledávání konkrétních produktů a jejich cen
  • Hledání obrázků nebo videí
  • Lokální vyhledávání (např. restaurace v okolí)
  • Vyhledávání v reálném čase (např. aktuální dopravní situace)

Pro tyto účely je stále vhodnější používat Google nebo specializované vyhledávače.

SearchGPT je AI vyhledávač, který:

  • Poskytuje přímé odpovědi místo seznamu odkazů
  • Cituje zdroje přímo v odpovědi
  • Umožňuje konverzační vyhledávání s možností doptávání
  • Zobrazuje relevantní obrázky k tématu
  • Kombinuje informace z různých zdrojů do uceleného přehledu

Více o možnostech AI vyhledávání najdeš v mém článku o AI nástrojích.

Komentáře

Zanechte první komentář

Podobné články

Moje zkušenost s Cold e-mailingem (2025)

V lednu 2025 jsem přidal cold-email jako další marketingový kanál. Proč? Měl jsem v minulosti s cold-emailingem dobrou zkušenost, ale nikdy jsem se do toho pořádně neponořil. A říkal jsem si, že to by se hodilo v roce 2025 napravit. Níže najdete timeline věcí, jak můj experiment s cold emailingem pokračoval v čase.

18/01/2025
Vojtěch Bruk

Jak psát AI články? 3 kroky k úspěchu

Na svém blogu pravidelně publikuji rozličný obsah. A k některému využívám rád a hodně i AI. A tento postup mi přináší obstojné výsledky - denně mám 120-190 prokliků z Google. Pojďme se podívat na to, jak AI využívám a jak mi pomáhá. V videu jsme naživo vytvořili tento článek: https://vojtechbruk.cz/pojem/reklama/. 3 klíčové kroky k úspěšnému…

10/11/2024
Vojtěch Bruk

AI SEO: Jak připravit web pro velké jazykové modely (4 tipy)

V době, kdy umělá inteligence začíná hrát stále větší roli ve vyhledávání, je důležité připravit svůj web nejen pro lidské návštěvníky, ale i pro AI systémy. Jako vývojář WordPressu a SEO nadšenec vám ukážu, jak to plánuju udělat. Proč je AI SEO důležité? Představte si AI jako nového průvodce ve světě internetu. Stejně jako dříve…

09/11/2024
Vojtěch Bruk