Konverzní poměr (zkráceně konverze) je jedním ze způsobů, jak posuzovat (ne)úspěšnost webových stránek a online marketingu.
Je to poměr mezi počtem lidí, kteří navštívili webovou stránku, a počtem lidí, kteří na stránce provedli konkrétní konverzní akci, jako je například odeslání formuláře nebo nákup produktu.
Pokud je pro náš projekt důležité sbírat odběratele do newsletteru, přihlášení k newsletteru je tedy naší konverzní akcí. Když pak na web přijde 100 lidí za den a 5 z nich se přihlásí, tak konverzní poměr vypočteme jednoduchým výpočtem:
5 / 100 = 0.05 * 100 (přepočet na procenta) = 5 %
Konverzní poměr lze také sledovat v online nástrojích a například zde, jsem psal, jak jej vydolovat z GA4.
Konverzní poměr je důležitým ukazatelem a měli byste jej do svého arzenálu přemýšlení a vyhodnocování úspěchu vašich online snah určitě zařadit. Konverzní poměr vlastně říká, jak efektivní jsou vaše webové stránky v přeměňování návštěvníků na zákazníky.
Čím větší konverzní poměr máte, tím lépe. Nicméně jako vždy je veledůležitý kontext. Konverzní poměr se bude lišit v závislosti na cíli webových stránek, odvětví a vlastně i návštěvnosti. Důležité je brát do úvahy také náklady na konverzi, marži a podobně.
Jako každá metrika, ani konverze nejsou metrikou samospásnou a vždy by měly být nahlíženy v kontextu – situace, kontextu, cíle.
Pokud byste rádi konverzní poměr na svých stránkách zvýšili můžete si přečíst článek, kde jsem psal o 6 tipech, jak zvýšit konverzní poměr.