Vyzkoušejte zdarma na 7 dní světově přední SEO nástroj SEMrush!
Moje recenze nástrojePřejít na nabídku

Co je konverzní poměr?

Rubrika: UX
Konverzní poměr (zkráceně konverze) je jedním ze způsobů, jak posuzovat (ne)úspěšnost webových stránek a online marketingu. Je to poměr mezi…...
Co je "Looker studio". V tomto článku se dozvíte co "Looker studio" je.

Vojtěch Bruk

Konverzní poměr (zkráceně konverze) je jedním ze způsobů, jak posuzovat (ne)úspěšnost webových stránek a online marketingu.

Je to poměr mezi počtem lidí, kteří navštívili webovou stránku, a počtem lidí, kteří na stránce provedli konkrétní konverzní akci, jako je například odeslání formuláře nebo nákup produktu.

Pokud je pro náš projekt důležité sbírat odběratele do newsletteru, přihlášení k newsletteru je tedy naší konverzní akcí. Když pak na web přijde 100 lidí za den a 5 z nich se přihlásí, tak konverzní poměr vypočteme jednoduchým výpočtem:

5 / 100 = 0.05 * 100 (přepočet na procenta) = 5 %

Konverzní poměr lze také sledovat v online nástrojích a například zde, jsem psal, jak jej vydolovat z GA4.

Konverzní poměr je důležitým ukazatelem a měli byste jej do svého arzenálu přemýšlení a vyhodnocování úspěchu vašich online snah určitě zařadit. Konverzní poměr vlastně říká, jak efektivní jsou vaše webové stránky v přeměňování návštěvníků na zákazníky.

Čím větší konverzní poměr máte, tím lépe. Nicméně jako vždy je veledůležitý kontext. Konverzní poměr se bude lišit v závislosti na cíli webových stránek, odvětví a vlastně i návštěvnosti. Důležité je brát do úvahy také náklady na konverzi, marži a podobně.

Jako každá metrika, ani konverze nejsou metrikou samospásnou a vždy by měly být nahlíženy v kontextu – situace, kontextu, cíle.

Pokud byste rádi konverzní poměr na svých stránkách zvýšili můžete si přečíst článek, kde jsem psal o 6 tipech, jak zvýšit konverzní poměr.

Vojtech Bruk
O autorovi

Vojtěch Bruk

Baví mě prozkoumávat věci do hloubky. Proto píši tento blog. A taky se snažím svým klientům vydělávat co nejvíc peněz), to je druhý důvod.

Příbuzné pojmy

Příbuzné články