Proč byste se vůbec měli zajímat o Pinterest?
Pinterest je přehlížen, protože je nepochopen.
I když se o něm zas tak nemluví, podle některých statistik (statscounter), (statista) je v Česku druhou nejvíce používanou sociální sítí hned po Facebooku.
Čtete správně, Pinterest je údajně 4x větší než YouTube, a podle statista dokonce 100x větší než LinkedIn.
Zdroj: StatCounter Global Stats – Social Media Market Share
Nejen, že je tedy Pinterest skvělou příležitostí, především jde vzhledem ke své uživatelské základně jen těžko ignorovat.
Časté omyly o Pinterestu
- Na Pinterestu jsou pouze ženy (celosvětově jich je opravdu asi 80 %, nicméně 20 % je stále hodně a v různých zemích můžou být statistiky i hodně jiné).
- Pinterest je pouze o svatbách (recepty, cestování, oblečení, design, bydlení, dekorace… to vše jsou oblasti, které se na Pinterestu také těší velké oblibě).
- Pinterest je složitý na údržbu a pochopení (I když je trochu jiný než ostatní sítě, není na něm nic složitého).
Na Pinterestu stojí za to být.
I když Vaše specializace není zrovna mezi hlavními Pinterest tématy (např. v mém případě tvorba webu), stále můžete dávat webové tipy prodejcům dortů, pomáhat rozjet svatební blogy, nebo jen designovat stránky na základě fotek interiérů…
Jde jen o to najít si, jak můžete konkrétně vy pomoci cílové skupině, která se na Pinterestu nachází.
Proč stojí za to na Pinterestu být
- Pinterest je vynikající zdroj návštěvnosti webových stránek. Zatímco většina sociálních sítí chce, abyste z nich příliš neodcházeli (například Instagram povoluje jen jeden link v BIU), Pinterest s linky u pinů nemá problém, a návštěvníci se tak mohou vesele proklikávat na Váš web.
- Pinterest je oproti jiným platformám poměrně “multi-generační”.
- Pinterest pomáhá snížit počet kroků od objevení ke konverzi, takže se lidé snáze dostanou přímo k (vašemu) primárnímu zdroji.
- Kromě zvýšení návštěvnosti Vašich stránek, může přes Pinterest své zboží také přímo prodávat.
- Pinterest můžete integrovat s vašimi webovými stránkami, profilem na Facebooku a účtem na Twitteru.
Abyste ale mohli výše zmíněné dělat efektivně, budete si nejdříve potřebovat propojit Pinterest s Vaším webem.
Propojení Pinterestu s webem
Může být zvláštní, že vůbec potřebujete na Pinterestu nárokovat webovou stránku, ale je to důležitá součást maximalizace možnosti posílat návštěvnost zpět na váš obsah / Vaše stránky.
Na rozdíl od ostatních sítí zde nestačí “jen” zadat url do profilu a kliknout na “uložit”.
Nicméně po propojení získáte přístup k analýze pinů, které ze svého webu publikujete, také ale k analýze pinů, které z vašeho webu vytvářejí ostatní lidé, a navíc lidé budou vědět, kde mohou najít váš další obsah.
Vedle všech pinů, které pocházejí z vašich stránek, se zobrazí váš profilový obrázek a také tlačítko “Sledovat” a vedle adresy URL vaší webové stránky se na vašem profilu objeví ikona zaškrtnutého globusu. Pokud jste ověřený obchodník , zobrazí se modré zaškrtnutí.
Pokud jste ověřený účet nebo tvůrce , uvidíte červené zaškrtnutí.
Chcete-li web teprve vytvořit nebo pomoct s konfigurací, klidně se na mě obraťte a pojďme se v Brně potkat.
Jak stránky nárokovat
Své webové stránky musíte nárokovat pomocí počítače nebo notebooku.
- Nejprve si přepněte Váš účet na firemní.
- Chcete-li si na Pinterestu nárokovat webové stránky, musíte na své webové stránky nahrát soubor HTML nebo přidat meta tag do záhlaví. Žádný strach pokud nejste zrovna techničtí geekové, ve videu jsem krok po kroku úkazal, jak na to.
- Pokud nechcete/nemůžete přidat DNS záznam přímo ve Vašem hostingu, zkuste zda nelze kód do záhlaví vložit přímo po kliknut na: Šablona > Přizpůsobit.
- Nejméně optimální, leč nejlehčí možností je pak asi stáhnout plugin jako je například “Edit Header and Footer”, a vložit kód tam.
Jakmile se vám toto povede, jste u konce.
Úspěšně jste propojili vaše stránky s Pinterestem. Gratuluji.
Dejte mi klidně vědět, jak plánujete Pinterest používat? A jaké máte s touto sociální sítí zkušenosti?
K vašemu úspěchu,
Vojta