Inbound marketing je marketing dialogu, namísto (klasičtějšího) marketingu nátlaku.
Dle Wikipedie jde o soubor aktivit, které se snaží přivést návštěvníka, z nějž se stane spokojený zákazník, netlačí však na reklamu, ale získává pozornost potenciálních zákazníků především díky tvorbě užitečného a zajímavého obsahu.
Osobně jsem velkým zastáncem tohoto přístupu (jak jste si možná všimli) a věřím, že pro menší firmy a projekty se jedná o jediný smysluplný druh marketingu, kterému se dá věnovat.
Ať už pro svou:
- Kapitálovou nenáročnost,
- dlouhodobou udržitelnost,
- efektivitu.
Nicméně možná vás inbound zaujme jen tím, v čem se liší od marketingu klasického.
Rozdíly mezi klasickým (”outbound”) a inbound marketingem
Klasický marketing (také “outbound marketing”)
- Reklama (televize, billboardy, Google a Facebook Ads)
- Nátlak na nákup (slevy, omezené nabídky)
- Jednosměrný vztah
Inbound marketing
- Tvoření obsahu (blog, newsletter, videa)
- Interakce s “fanoušky” (komentáře na sociálních sítích, odpovídání na newsletter)
- Oboustranný vztah
Je vám inbound sympatický?
Jak můžete s inbound marketingem začít?
Asi nejjednodušší formou je založit si blog nebo začít psát newsletter, pokud jsou vám bližší sociální sítě, můžete se svými inbound aktivitami začít tam.
Fantazií se meze nekladou.
Především jde však o filosofii inboundu. O to, v čem se liší od marketingu klasického. A pokud je vám to sympatické (a máte vhodný projekt, kde to můžete využít), cestu, jak s ním začít, si najdete snadno.
Slovo závěrem
Možná už inbound marketing dávno děláte, aniž byste o tom vlastně pořádně tušili.
Možná jste pojem dnes slyšeli poprvé a zaujal vás.
Tak jako tak, dejte mi vědět v komentářích, jak na vás inbound působí?