TikTok marketing je soubor technik a postupů, které se používají k propagaci značek a produktů na platformě TikTok. TikTok je oblíbená sociální síť, zaměřena na krátká videa, která je populární především u mladší generace, byť se poslední dobou oba tyto trendy mění.
Popularita TikToku neustále roste a jelikož se mění i demografie lidí a kromě generace Z (16-24 let) používají TikTok čím dál častěji i lidé z jiných věkových skupin, zdá se jako dobrý nápad tuto sociální síť nepodcenit a nezaspat.
Pokud chcete zažít na platformě úspěchu, rozhodně vám může pomoci, když se zaměříte na TikTok SEO – optimalizaci vašich videí tak, aby byly dobře vyhledatelné na samotné platformě a zároveň, aby se zobrazovali třeba i v Googlu a na Seznamu.
Stejně jako v případě YouTube SEO, můžete dosti těžit z toho, když si předpřipravíte šablonu se správnými hashtagy a klíčovými slovy, kterou vždy upravíte na míru konkrétnímu videu.
Jako všechny sociální sítě miluje i TikTok pravidelnost, proto je překvapivě možná ještě více než optimalizace jednotlivých videí to, abyste videa vydávali pravidelně. TikTok v roce 2022 (konečně) vzěřejnil svou API, což je skvlěá zpráva, jelikož můžete videa přidávat například pomoci nástrojů jako je třeba Publer.
Pokud se necítíte na tvorbu vlastního obsahu, může být zajímavá cesta spolupracovat s TikTok influencery. Nicméně u TikToku platí snad ještě více než u ostatních sítí, že jde především o to, kdo je daný influencer zač, než o to, jaká má čísla.
Dobrý úvod do problematiky najdete v tomto rozhovoru Jirky Rosteckého.
Pokud vás problematika zajímá hlouběji, můžete se podívat na TikTok marketing kurz Základy TikToku pro business, který připravil David Duc, spoluzakladatel platformu TikTokuj.cz.