Podívejte se novou případovku z dokončeného webu Barbara Conana!
Přejít

Co je search intent? A jak jej využít pro SEO?

Vojtech Bruk
Vojtěch Bruk
Tvůrce profitabilních WordPress webů

V tomto článku rozebereme search intent. Překlad zní jasně, avšak co vše se za tímto pojmem vlastně skrývá?...

search intent

Intent znamená záměr. Search intent pak lze přeložit jako záměr vyhledávání.

Možná si uvědomujete i sami na sobě, že když si chcete objednat jídlo, budete psát do vyhledávače jiné výrazy, než když si chcete jídlo uvařit, nebo zjistit, jaké jsou nejlepší restaurace ve vašem městě.

A Google to ví.

Na základě toho jak se ptáte odhadne, jaký je asi váš záměr (co hledáte) a naservíruje vám optimální výsledky.

Z druhé strany… Pokud se chcete ve vyhledávačích umístit pod určitým klíčovým slovem, musíte trefit záměr, který lidé mají, když dané slovo hledají.

Search intent navíc pro SEO hraje stále větší roli.

Dobrým startem je podívat se, jaké jiné výsledky jsou pro dané slovo na vrcholu vyhledávačů a pojmout váš obsah stejným způsobem.

Jaké jsou 4 hlavní druhy search intent?

1. Informační

Lidé hledají informace, nic víc, nic míň, prostě je to jen zajímá.

Příkladem informačního search intentu může být:

  • Nejlepší knihy, co si letos přečíst,
  • Jak začít psát newsletter,
  • Kolik stojí svatba,
  • Je domácí porod bezpečný?,

Informační záměr je asi nejrozšířenějším a do této kategorie bude spadat většina vašich článků.

2. Navigační

Lidé vědí, co hledají a chtějí se na dané místo “jen” dostat.

Příkladem navigačního search intentu může být:

  • Facebook registrace
  • Vojtěch Bruk kontakt
  • Restaurace na náměstí otevírací doba
  • Aktuálně.cz

Navigační search intent většinou pokryjte dobrou technickou optimalizací stránek (aby se indexovaly a měly správné meta popisky a nadpisy). Nicméně pokud lidé hledají nějaký vyloženě navigační výraz a na vašich stránkách jej nenachází, určitě je dobré to co nejdříve zjistit (třeba pomocí nějakého SEO nástroje) a napravit.

3. Srovnávací/komerční

Srovnávací záměr lidé mají, když se pídí, který z kategorie produktů je ten nejlepší.

  • Nejlepší restaurace Brno,
  • Nejlepší kamera na lyže,
  • Srovnání klimatizací 20222

Nicméně mohou se chtít podívat i čistě na to, jaké jsou možnosti (proto komerční)

  • Restaurace Brno
  • Kadeřnctví Opava
  • Plakáty Harry Potter

Obě kategorie mají společné to, jak daleko jsou lidi v nákupním cyklu: Vědí, že mají o danou věc zájem a zkoumají alternativy, jak ji nejlépe dostat.

4. Transakční

Transakční záměr lidé mají, pokud už jsou rozhodlí a víceméně si danou věc chtějí už “jen” koupit. Není náhodou, že o tento záměr bojují eshopy seč mohou.

Příklady:

  • koupit potraviny online,
  • objednat jídlo,
  • Barcelona letenky,
  • Acer monitor 32

Častou “chybou” pak bývá, že lidé na transakční záměr tvoří informační obsah a opačně.

Slovo závěrem

V rychlosti jsem představil všechny 4 hlavní vyhledávací záměry:

  • Informační
  • Navigační
  • Srovnávací/komerční
  • Transakční

Pokud pak tvoříte jakýkoliv obsah, začněte tím, že si řeknete, jaký záměr lidé mají, když danou věc hledají a ujistěte se, že formát vašeho příspěvku odpovídá jejich záměru vyhledávání.

A dejte mi vědět v komentářích, jakou zkušenost máte s vyhledávacím záměrem a vašim obsahem na vašich stránkách!

Vojtech Bruk
O autorovi

Vojtěh Bruk

Baví mě prozkoumávat věci do hloubky. Proto píši tento blog. A taky se snažím svým klientům vydělávat co nejvíc peněz), to je druhý důvod.

Odběr novinek

Nechte si zasílat nejlepší a nejnovější články z blogu.

Newsletter simple
Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů
Kurz zvýšení návštěvnosti banner

Často kladené otázky

Související otázky k článku.

Zeptejte se mě na cokoliv

Komentáře

Zanechte první komentář

Podobné články

4 tipy, jak tvořit obsah užitečnější než lžíce na boty podle Vojty Horáka

Jelikož nás Vojta Horák miluje a nemá na práci nic lepšího než prosedět pondělí v autě na D1, mohla úderem 18:00 ztichnout brněnská kavárna Trojka a Vojta se chopit slova. Tématem byl užitečný obsah neboli Helpful content a Information gain. Kdo se přednášky účastnil, ví, že sama bezesporu užitečným obsahem byla. Kdo se jí neúčastnil,…

Vojtěch Bruk

Seo BootCamp 2023 – 15 praktických checklistů

SEO BootCamp je akce od SEO specialistů pro SEO specialisty. Šlo o první odbornou vícedenní akci, na které jsem v životě byl a zároveň mohu s klidem konstatovat, že z toho, co jsem zažil, šlo o akci absolutně nejlepší. Skvělá atmosféra, skvělí lidé, skvělé místo... A hlavně spoustu velice praktických tipů z přednášek českých SEO…

Vojtěch Bruk